February 25, 2010

KE PENANG....

Sebelum nak bertolak aku temankan HB pi check tayar dulu..nasib baik ada kedai bukak..

bila semuanya dah selesai...aku dan HB pi ambik mak dan anak2 kat rumah...dan kita org terus gerak ke destinansi..sebelum tu aku singgah makan Erup Sup kat Machang jap.

hurmmmm....makan sup gear box....tapi takdelah sedap sangat pun..mungkin time aku makan tu dia org terlebih letak gula kot....aku memang tak suka manis2..

anak dara kecik aku ni susah betul nak makan nasi....kena paksa dan suapkan barula dia nak makan..hurmmmm

ok dah...semuanya dah kenyang kan...so jom kita gerak ke Penang sekarang..

hurmmmmmmm bestnya dok carik2 lemak nih...tu yg buat badan dah berlemak sekarang ni...adeiii

singgah kat Bukit Bunga jap..utk beli beras ..tapi ingat tau kawan2 kalau ke Bukit Bunga kalau blh janganlah beli 'buah telagi' ala2 buah asam2 tu...kebanyakkannya yg buruk dia org jual..aku pun dah terkena....buruk dan berulat..tak bleh nak makan...

sampai je kat Kulim..terus aku bawak mak aku ke Hospital Kulim..coz nampak dia memang dah betul2 tak larat..

tgh tunggu mak aku dok dalam bilik kecemasan..bila aku masuk je..mak aku tgh dok 'masuk air' (drip)....semoga mak aku cepat sembuh seperti biasa hendaknya.

bila semuanya dah selesai..kakak aku bawak mak aku balik..dan aku plak bawak anak2 makan...kesian..anak2 tak makan lagi..last makan kat Machang tadi..punyalah lama......Dik Ya tengah lap tapak kaki..coz dia baru saja keluar dari toilet..huhuhuhu Dik Ya ni cermat sikit bab2 kebersihan....









Aku balik je dari Bandung , aku dok KL dulu...tunggu hari jumaat nak balik sama2 dgn HB aku..lepas je HB aku habis kerja kami akan gerak balik KB lah...tak kiralah jam brapa..coz kami berdua takdelah risau sangat nak bertolak pukul brapa pun..sampai je di KB..dan dok kat KB 2 hari..aku bawak anak2 dan mak ke Penang plak..kebetulan cuti sekolah sempena Tahun Baru Cina seminggu..ao aku dan anak2 ada kat KL lah.


nak di jadikan cerita..dalam perjalanan aku ke Penang iaitu bila tiba je di Grik, mak aku jadi lemah seluruh badan..masa di KB mak aku dah batuk2..dan lemah badan cuma takdelah teruk sangat..juz batuk2 je..demam dah takde..mungkin masa perjalanan mengambil masa yg lama kot ..tiba2 mak aku jadi lemah.....aku dah mula naik risau nak bawak laju2 sangat..maklumlah kat kawasan Grik kan semua org tahu kalau time2 maghrib nih mcm mana...aku juz bagitau kat HB bila je sampai kat Kulim terus cari Klinik...memang aku tgk mak aku dah tak larat yg amat...sampai je kat Klinik di Kulim tu...takde plak bab2 nak bagi drip nih...kalau setakat makan ubat je memang tak menjadi dah mak aku ni..coz badan dia betul2 dah lembik...so aku pegi cari klinik lain...pi plak kat Taman Selasih..ada satu klinik...aku bincang dgn Doc dulu..tanya mcm mana keadaan mak aku..dan doc hanya check dan terus nak bagi ubat je..so aku cakap mak aku ni dah takde tenaga..blhlah kalau drip dan kalau tak pun bagi injection ke....so doc tu cakap yelah..kalau bagi ubat pun tak jadi jugak ni..kena masuk air dulu bagi tenaga baru bleh makan ubat..huhuhuhu..bleh plak dia cakap mcm tu..tu pun bila aku tanya..kalau aku tak tanya..terus bagi ubat..tapi mak aku jugak yg lembik..so aku suruh je doc tu buat surat dan kami ke Hospital Kulim.....


sampai je kat Hospital terus masuk emergency..dan aku ceritakan serba sedikit kat doc tu mcm mana....doa tu bagu drip kat mak aku...dan bagi injection ..barulah aku rasa lega..dan nampakla sikit perubahan kat wajah mak aku yg lembik tadi...tapi takdelah terus embuh..cuma nampakla cam ada tenaga sikit...balik je rumah kakak aku..mak aku tak kebah2 jugak..aku kat Penang 2 hari je..kami tak kemana-mana pun..hanya dok kat rumah je dgn anak2..yelah tak kanla aku nak tinggal mak aku yg tgh sakit tu...lepas je habis ubat Hospital tu...mak aku tak sembuh2 jugak..skali lagi bawak pi Klinik kat Bandar Kulim..dan kat Klinik tu baru aku nampak ada ubat antibiotik..hurmmmm.....dan mak aku makan ubat tanpa henti..barulah dah nampak perubahan sikit..cuma masih lagi lemah la..dan esok HB aku dah nak kena balik KL coz dia kerja lusa...aku tgk mak dah ok sikit aku temankan HB aku balik KL dan aku bawak anak2 skali..aku nak bawak mak..dia baru je nak ok..kan kalau aku bawak nanti demam dtg balik..aku pegi KL pun 2 hari je..pastu aku ke Penang lagi utk ambik mak aku balik ke KB esok harinya...



inilah serba sedikit dan panjang lebarnya cerita ku utk diaries kesayangan ku sempena cuti sekolah Tahun Baru Cina pada tahun ini...apa2 pun yg paling penting agar ALLAH berikan kesihatan utk mak aku...semoga mak aku senantiasa sihat seperti biasa dan jauhilah segala penyakit yg datang...dan semoga mak aku cepat sembuh..Amin..


0 Comments: