January 24, 2010

LUNCH TIME..

Hurmmmm bestnya dapat makan mcm ni...ada ulam-ulaman..budu....gulai ikan keli....hehhehhe..aku memang suka makan masakan kampung...nak buat mcm mana dah tekak melayu dan anak jati kelate plak tu....

Kesian kat Kak Ngah hanya makan nasi putih dan ikan goreng je...sabar lah ye sayang...bila dah sembuh blh la Kak Ngah nak makan sedap2 sikit..

Rilex nampak boss kecik nih..hehehhehhee.......bila la nak besar Dik Ya nih...apa2 pun jom makan sama2....meh la












Hari ni tiba2 je plak aku nak makan nasi ulam budu nih...hehhehhee...memang dah selera org kelantan gamaknya kot...mesti nak kena ada budu dan ulam..tapi ulam kegemaran aku iaitu petai takde..hehheee..hanya sesetengah org je yg tahu yg aku ni memang peminat ulam-ulaman hhehhee....sampaikan SR aku pun blh bagitau detail kalau aku makan nasi mesti ada ulam...


Hari ni anak aku keluar sekolah lewat sikit coz ada kelas tambahan bahasa cina di sekolah...so aku pi ambik Dik Ya sekolah dulu lah senang....lepas tu aku singgah pi ambik gambar utk buat pasport plak....pastu pusing balik pi sekolah kembar plak dan tunggu dia org keluar...bila kembar dah keluar aku bawak Kak Ngah pi Klinik plak.minggu ni memang acap kali aku ke Klinik..selagi aku tak berpuashati pasal perut anak aku ni, selagi tu lah aku akan berulang alik ke Klinik...dan hari ni, alhamdulillah semua benang kat perut anak aku tu dah di buang dan di bersih oleh DR, dan aku tak nak DR tampalkan apa2 pun kat perut anak aku tu...biarkan mcm tu je...agar dia kering dan blh di sapu dgn cream atau ubat anti kuman..kalau asyik dok tampal plastik je kat perut tu, nanti lambat sembuh coz benda tu dok pa'at jah nyo....huhuhuh..


lepas ke Klinik..aku bawak mak dan anak2 pi makan nasi ...Kak Ngah cam biasa menunya , selagi dia belum sembuh sepenuhnya dia kena makan nasi putih dgn ikan goreng atau bakar sahaja...dan air suam...air yg sejuk memang langsung tak dibenarkan.membebel je dia bila asyik kena makan nasi dgn lauk yg sama je..kesian plak kat dia, tapi apakan daya aku nak kena jaga pemakanan anak2 aku ni..tak nak hal sama berulang lagi, kesian kat anak2 aku ni....mereka terlalu kecil bagi aku utk melalui semua ni....mummy doakan agar Kak Ngah cepat sembuh..dan aku juga berharap agar semua anak2 aku dilindungi oleh Yang Maha Esa daripada berlakunya perkara2 yg tak diingini..Amin..

2 Comments:

AYU IDRIS said...

Salam Kak Ayu...
Wah sedapnya....mesti tak pandang kiri kanan time makan tu eh!hihihi...semoga Kak Ngah cepat sembuh ye...klu blh,bg dia minum air gamat...tak pun mkn jeli gamat utk cepatkan sembuh luka operation tu...

DatinDiaries said...

Ayu: ah a kan..kat mana nak cari jeli gamat nih...kat farmasi ada tak..hurmmmm..bagus jgk tu..thanxs ya