January 24, 2010

KAK NGAH KE KLINIK...

Hari ni bawak Kak Ngah ke Klinik lagi...tak puashati dgn tempat operatenya tu...nampak cam basah je...harap sangat agar anak mummy ni cepat sembuh seperti biasa ye..

Khusyuk betul kakak dok baca 'reading card' yg baru je aku photostat yg baru.....dan buruk reading card yg lama tu...barulah semangat sikit anak nak membaca kalau dapat yg baru...

mcm biasa jugaklah anak2 kesayangan aku ni..kalau menyinggah je kat mana2..pasti ada la yg dia org akan ambik...hurmmmmm..

Uwekkkkkkk katanya Kak Ngah pada ubat....huhuhuhuhu anak mummy la katakan....aku dgn anak aku yg Kak Ngah ni sama je perangainya kalau nak makan ubat..hehhee.














Tgh hari tadi aku bawak Kak Ngah ke Klinik Ang lagi....aku rasa kat bahagian operate dia tu cam ada effection la...3 hari lepas aku dah bawak Kak Ngah pegi Klinik utk bukak 'benang' tu..tapi DR tak bagi bukak lagi coz kulitnya belum betul2 bercantum dgn baik lagi..kalau bukak benang pun nanti akan dapat parut yg tak cantik la kat perut tu..so DR suruh aku bawak anak datang 5 hari lagi...tapi tadi aku tgk kat perut anak aku 'plaster' yg DR tempekkan kat situ cam dah terbuka sikit..so aku buka je terus dan tgk cam ada cecair la ...risau betul la aku..tapi alhamdulillah Kak Ngah takde demam atau mengadu sakit2 kat aku..tapi bila aku tgk tang perutnya tu aku jadi naik risau pun ada..nampak mcm tak betul2 kering...adakah kerana anak aku mandi dan tak di lap betul2..tak jugak..coz bila anak aku mandi..memang aku check dan lap biar betul2 kering....


DR suruh je aku bawak anak aku ke Hospital balik...dan ianya membuatkan aku betul2 risau..kalau ke Hospital dahla nak menunggu nak jumpa doktor berjam-jam lamanya...so aku tanya je DR kat Klinik tu kalau anak aku blh bersihkan lukanya tu dan tampalkan yg baru je plaster tu..tak kan nak tampal dgn plaster yg lama...dan mcm2 kuman ada kat situ...kesian kat anak aku ni....kecik2 pun terpaksa nak menanggung segalanya..kesian kat anak aku..tak sampai hati aku nak tgk anak2 aku menderita.sememangnya aku betul2 tak sanggup nak tgk semua tu dan aku mengharapkan agar anak aku cepat sembuh sepenuhnya seperti biasa.bila DR dah cuci dan tampalkan plaster yg baru..dan DR berikan antibiotik utk Kak Ngah aku berasa sungguh lega dan mengharapkan agar anak aku cepat sembuh.


esok kak ngah nak pegi sekolah, itu yg membuatkan aku betul2 risau sekarang ni..yelah perutnya belum dibuka jahitannya lagi..kan kalau kawan2 kat sekolahnya lasak ke apa ke ..adeiii mcm2 yg aku fikirkan pasal anak aku nak kesekolah esok ni...lagipun dah 2 minggu anak aku tak pegi sekolah..dari segi luaran memang aku tgk anak aku betul2 sembuh...dan dah nampak bertenaga mcm dulu..cuma dari segi dalaman aku dapat rasa yg anak aku belum betul2 pulih lagi..nak sambung cuti pun mcm tu lah..serba salah aku di buatnya...tak kanlah aku nak tunggu di sekolah dan perhatikannya dari awal sampai balik dr sekolah....yg paling merisaukan aku sekarang ni tang waktu rehatnya plak...risau kalau dia makan yg bukan2...boleh dikatakan dalam kepala aku sekarang ni mcm2 yg aku fikirkan pasal Kak Ngah sekarang ni....cuma yg aku harapkan agar Kak Ngah memang dah betul2 sembuh...dan 2 hari lagi aku kena bawak Kak Ngah ke Klinik lagi skali...dan aku mengharap sangat agar takdelah yg tak diingini berlaku pada Kak Ngah......



anak adalah umpama nyawa bagi aku..bukan hanya setakat bagi duit je utk anak , kita blh katakan tugas kita selesai dan takde masalah..tapi anak juga memerlukan kasih sayang, perhatian dan belaian kita..jgn ingat kita berikan duit tugas kita sebagai ibu bapa selesai......apa2 pun aku mendoakan agar anak2 aku di lindungi daripada perkara2 yg tak diingini dan Ya Allah kau jauhilah sebarang perkara yg tak elok berlaku kepada anak2 aku dan berikanlah kesihatan kepada anak2ku..kerana masa anak2ku masih lagi jauh.....Ya Allah kau lindungilah anak2 ku Ya Allah....



Amin...

0 Comments: