January 7, 2010

DAFTAR QIRA'ATI..

Hari tu dah settle bab2 balut buku teks sekolah...ni dapat yg baru plak..so tugas aku la tu...lega rasanya bila semuanya dah selesai..

daftar anak2 kat Qira'ati plak..malam nanti terus blh datang mengaji...dah lama tinggal ...sebulan lebih cuti..malam ni baru nak masuk balik...bukan setakat ilmu dunia je yg penting..tapi ilmu utk akhirat juga teramat penting...

makin slim la plak aku tgk Dik Ya nih..padahal dia makan blh tahan banyak jugak..tapi badan mantain je ni...ishh mana aci cam ni....hehhehee....Dik Ya suka sangat kat buku tu..tapi takde di jual la plak...














Semuanya dah selesai sudah...cuma satu je lagi yg aku kena selesaikan petang tadi..iaitu pi daftar anak2 Qira'ati..dah lama dia org bercuti....sebulan lebih...kan dia org tak ingat apa2 plak..susah plak nanti.hehee..lepas je aku pi ambik anak2 sekolah...bawak dia org makan dulu..pastu terus pi daftar mengaji quran.


dan minggu ni jugak adalah minggu utk aku balut buku sekolah anak2.banyak betul buku teks sekolah anak2 zaman sekarang ni ye...dan aku dah selesaikan balut semua skali buku teks dan buku latihan utk anak2..tunggu yg baru plak..walaupun Kakak dapat 4 buah buku yg agak buruk cam dah hancur je..kesian plak..tapi aku dah balut cantik2 biar nampak kemas sikit..kenapala budak2 yg terdahulu tu tak jaga baik2 buku yg kerajaan ni bagi pinjam..dahla bagi kemudahan ..pinjam buku bukan suruh beli pun..kalau dah barang percuma sekalipun jagalah baik2 dan cermat..mak bapak juga memainkan peranan penting jugak tau..kena nasihat anak2 supaya senantiasa jaga buku2..bukan setakat buku teks sekolah je malah buku2 lain jugak...didik anak2 supaya menghargai sikit buku sekolah tu...ni hancur cam zaman perang jepun pun ada jugak..kesian kat anak2 aku....mak bapak juga kena check buku anak2 setiap hari , dan pesan tiap2 hari supaya barang2 sekolah contohnya buku teks tu kena jaga betul2..coz tahun depan org lain akan guna plak.hurmmm..membebel la plak..hehhee..tapi itu adalah kebenaran.betul tak..

0 Comments: