December 9, 2009

PERJALANAN KE KL.

Nasi Kerabu lagi..hurmmmmmm Nasi Kerabu yg mak aku buat memang tiada tandingannya..semua org tahu bagi yg dah pernah rasa la..memang sedap sangat2..

HB aku memang suka makan Nasi Kerabu yg aku buat..nanti aku nak belajar dgn mak aku resepi turun temurun nih..ari tu aku dah penah buat....blh la makan....sedap mcm mak aku buat gak la..hehhehe

Anak2 makan dulu..pasni kita nak bergerak balik ke KL..dan tak tahu la nak menyinggah kat mana2 plak

Kakak aku bukak kedai makan kat Machang Bubuk , Bukit Mertajam..kebetulan hari yg kami sampai tu..kakak aku tak bukak kedai..

Sebelum nak sampai ke destinasi yg seterusnya..aku singgah beli Smart Tag jap..1 Malaysia tu

Boleh cek bateri jugak..sama ada Hi atau Low

ni nak ambik gamabr benda ni ke..atau nak tunjuk gambar tangan .tapi kan..tangan kat sebelah tu nak jugak ada walau sipi2..hurmm

Nampaknya kami akan singgah kat Cameron jap..beli sayur mayur dan jagung manis..hurmmm bestnya

Baru beli Smart Tag..tapi masih bayar cash lagi..hehhehhee....yelah dah sebelum ni ambik kad kan..so kena bayar cash la..












Selepas 1 malam aku berada di Bukit Mertajam rumah kakak aku tu..so esok paginya nak kena balik ke KL..coz lusa HB aku kena kerja...nak tak nak memang nak kena balik KL la jugak.cukuplah 1 hari je..nanti kalau di panjangkan usia..minggu depan pegi lagi.


dalam perjalanan menuju ke KL tu ..aku singgah beli Smart Tag jap..bukan apa..musim2 cuti sekolah ni faham2 jelah kat tol tu mcm mana.tapi silap jugak..kalau aku beli Touch N Go pun takpe..hehhe takdelah mahal sangat....huhu..tapi dah beli..mana bleh nak hantar plak...takpelah satu kemudahan jugak..cuma kena top up kat Touch N Go je nanti..kat Smart Tag tu kita juga blh cek bateri..dan Balance jugak..so takdelah kalut...kan masuk line Smart Tag..baki dah habis...tak pasal2 menyusahkan org lain jugak..so kita blh cek sendiri balance tu..utk Smat Tag tu harganya adalah RM130 skali dengan kad Touch N Go yg dah di beri top up percuma sebanyak RM10 sahaja..hehhehe..lepas beli Smart Tag tu tiba2 je angin aku nak menyinggah kat Cameron la plak..sebab tu aku kalau nak kemana-mana aku lebih suka drive..bukan apa..senang nak menyinggah kat mana2 destinasi yg nak pegi....



0 Comments: