December 22, 2009

KILIM RIVER..

aku ambik yg atas skali iaitu yg harga RM200 tapi dah di kongsi dgn 1 family lain...so kami hanya bayar RM100 setiap seorang...jimatkan kos gitu...lain kali kalau ada rezeki kami akan datang lagi dan nak ambik package yg lain plak lepas ni..

tiket dah bayar..so apa lagi...jom tunggu bot kat Jeti ni plak..

kami menunggu takdelah lama sangat pun...cuma hanya 10 minit je bot dah sampai

apa2 pun posing memang tetap berjalan seperti biasa...dan semuanya akan ku abadikan di dalam Diaries kesayangan aku ni..utk di kongsi bersama dan utk tatapan aku di hari tua dan utk anak2 aku juga nanti..tapi bila dah tua2 nanti nak aktif berblogging lagi ke..hehehhe..masa tu jari pun dah terketar-ketar nak menaip..hehhehe

hehhehhe...tgk muka Kak Ngah tu..menahan kepanasan la tu...Dik Ya plak selamba derk je..

bergambar kenangan di dalam bot...menuju ke destinasi yg seterusnya..

Bot singgah kat Cave Bats, tapi kita org malas nak turun..takde apa sangat kat dalam tu....so kita org terus gerak ke destinasi seterusnya..

happy bila tgk anak2 happy....apa2 pun yg terjadi dan akan terjadi aku tetap bersama anak2 aku yg tersayang..dan mereka adalah segala-galanya bagi aku....selagi aku hidup aku akan cuba sedaya upaya aku utk hiburkan hati mereka dan memberikan pendidikan yg secukupnya pada anak2 aku...dan aku mengharapkan agar anak2 aku akan berjaya suatu hari nanti, insya'allah.

seronoklah dia org dapat pusing2 naik bot....walau tak dapat naik cruise pun takpe...kita naik bot je...hehhehhe..

destinasi ke dua, singgah kat Fish Farm...dan kat situ jugak ada Restaurant..kalau nak makan seafood juz ambik je apa yg ada kat dalam laut tu....dan bagi je kat tukang masak..hehhehehe.

hati2 sayang.......risau aku tgk anak2 ni...sepatutnya dia org kena la buat pagar ala2 kecik gitu...keselamatan utk budak2...

dan destinasi yg terakhir adalah menuju ke Eagle Watching..tapi Helang tak banyak sangat la...mungkin semuanya dah kenyang kot....

bergambar lagi dan lagi..memang tak habis2 dgn bergambar je kerjanya..yelah bila lagi kan nak ambik gambar sebagai kenangan dan di abadikan di sini.

walaupun panas terik..tapi kami memang tetap mantain je.....

kalau anda perasan, cuba anda perhatikan kat bukit tu....cam bentuk muka budak kan..ada dahi, hidung, mulut dan mata....cuba perhatikan...aku dok khusyuk perhatikan kecantikkan alam semulajadi ciptaannya..tiba2 aku terpandang kat bukit tu ha....huhuhuhu...takut aku weh..

sebelum nak balik ke Jeti, Mr Halim sempat bawak kami pusing2 tgk keindahan laut yg luas...airnya hijau....tenang rasanya...

hehhehhe Dik Ya tuuuu...kenapa buat muka mcm tu....tahan panas ekssss..

Kilim Geoforest Park....bukit tu memang besar yg amat.....

huhuhuhu mcm2 la aksi dari Dik Ya nih.... tak tahan panas la tu.....hehhee

kami dah selamat sampai di Jeti...sebelum tu singgah solat jap.....dan terus posing lagi....aku cuba je topi tu..tapi tak beli pun..bukannya aku selalu pakai pun..membazir je....

anak2 apa lagi suka sangat makan Ice Cream...hurmmmm layan jelah..dah itu yg anak2 suka kan.

bergambar terlebih dahulu sebelum kami mula bergerak ke destinasi yg seterusnya..














Lepas je aku kat Cable Car yg aku tak bleh naik tu..kami terus buntu tak tahu nak kemana..nasib baiklah dah ambil MAP awal2 dr Hotel tadi..dan dapatlah jugak tgk apa tempat2 yg menarik lagi kat Langkawi yg patut aku pegi dan tak patut aku pegi.kalau ikutkan aku memang dok kat Pantai Cenang pun dah cukup...tapi aku ni datang bawak anak2...tak kanlah nak dok melepak je kerjanya..so kenalah pikir ke mana agenda seterusnya.bila aku check dalam MAP ..kami akan terus bergerak ke Jeti Kilim..kat sana kena naik bot dan bolehlah pegi tgk apa yg menarik...


tunggu pun tak lama..sampai je kat Jeti kami terus perhatikan tentang bayaran dan kemana arah yg akan di bawa..dok tgh2 tgh apa yg patut, datang sorang pompuan ( anak dara ) dia sekeluarga la dalam 4 org gitu...bertanya kan pada aku blh tak kalau nak sharing naik bot coz haluannya pun sama gak..bila aku pikir balik..apa salahnya kalau share bot kan..jimatlah sikit..hehhe..lagipun dia org pun org islam jugak dan tgk family dia pun cam org2 baik je..so kami kongsilah , jadi kena bayar RM100 sorang , ni kita jimat RM100 lah..kalau tak memang 1 bot yg kami nak naik ni kena bayar RM200....alhamdulillah rezeki kami lah agaknya , yelah bercuti pun nak kena tgk budget jugak..hehhehe.bila aku tgk dia org dan perhatikan secara terperinci..bukan calang2 jugak orgnya...dia org tinggal kat Bangsar, jam tangan Rolex dan handbag Paul Smith..hehhehe..huiii...beribu-ribu lemon jugaklah ada kat badan dia tu..bila aku dah tua2 nanti ...bestnya kalau aku jadi mcm tu jugak kan....kali ni anak2 plak yg kena bawak mummy jalan2..hehhehhe..


kami tak turun dari bot utk tgk Cave Of Bats..malas lah..takde apa pun...dulu aku pun pernah masuk dalam tu..takde apa2 yg menarik pun..bau busuk hancing tu adalah...hehhehhe...kebetulan plak dia org yg skali dlm bot kami ni pun tak nak singgah jugak...satu kepala nampaknya..hehe..dan aku lupa plak nak ngambik gambar dgn dia org utk buat kenang-kenangan...rugi betul..anak2 dara dia org pun sopan dan lemah lembut je.dan kami terus ke destinasi yg seterusnya..iaitu singgah kat Langkawi Fish Farm Restaurant...tapi kami tak makan kat situ la..juz berhenti tgk ikan2 yg dia org pelihara kat dalam sangkar..besar2 plak tu ikan2 kat situ...risau aku bawak anak2 kat sini...kami singgah kat sini hanya 20 minit je, lepas tu terus ke destinasi yg terakhir iaitu ke tempat di mana burung2 Helang berkumpul dan menunggu makanan di berikan...kali ni Helang2 tu tak banyak sangat la..tak mcm dulu...ada pun kecik2 je..dulu besar lah jugak..


so dah settle agenda dari kami setakat ini..dan bersambung selepas ini plak.


2 Comments:

lily lotus said...

anak akak amik pic kat dapur mahsuri same spot dgn saya kecik2 dulu..hihi

DatinDiaries said...

lily: hehhee..sama jgk lah dgn sis, dulu pun sis dtg kat situ jgklah sis bergambor...sekarang ni anak2 plak..hehhe