December 30, 2009

CHIM CHUM ALA STEAMBOAT..

Hurmmmm bestnya...pencuci mulut atau makanan sampingan.....cendol berbetuk bulat2 ( betul ke namanya ni..hehheh ) pun ada jugak..memang sedap giler

Laksam Kelantan dan Laksa Siam pun ada jugak

tapi aku dan HB memilih makan laksam kelantan je.....iaitu Laksam Lemak.

banyak makan nampak..takpe kita sekarang ni sama2 makan banyak nampaknya..hehhehe

hurmmmm bestnya.....tak sabar rasanya aku nak makan daging dan sotong tu...apa hal la sekarang ni asyik citer bab makan je nih...kelaparan ku terserlah sekarang ni tau..

hurmmm bestnya..nanti hari khamis ni HB aku balik plak..nak ajak pi makan plak lah...bestnya

somtam....hurmmm best..nak2 kalau pedas...fuh..

makan tak pandang kiri kanan sekarang ni...muka pun dah bulat sekarang nih

HB aku bersama dgn Fizzi, salah sorang rakan kelab kami...dan sekarang kami memang dah rapat di antara satu sama lain...sambil makan sambil berbincang pasal isu semasa..











Pagi dan petang keluar je memanjang dan belah malam pun keluar plak..tapi hanya kami berdua je yg keluar.aku tak bawak anak2 kalau malam2 sangat.bukan apa anak2 aku ni jam 8.30 malam dia org dah tidur..esok hari jam 7.00 pagi dia org bangun la..tak kira cuti sekolah pun..dia org memang bangun pagi..dari awal dah di asuh mcm tu...tidur awal dan bangun awal.


so malam ni adalah malam utk aku bersama HB je..tapi hati memang senantiasa ingat kat anak2 la..setiap detik dan saat hati aku memang utk anak2 aku.utk makan malam aku kali ni aku teringin sangat nak makan Chim Chum kat Pengkalan Chepa nih..teringin nak makan ala2 steamboat gitu...yg bestnya makan kat sini..makanlah seberapa banyak yg anda nak sampai pecah perut ke apa..tapi harga hanya RM13.00 utk setiap orgla..tapi kena makan banyaklah..kalau yg makan2 sikit tu rugilah..hehhehhehe..dan kena pi ramai2 baru best..tak kanla nak pi makan sorang2..buat tabiat ke apa nak pi makan sorang2..dulu aku selalu buat kesilapan dalam hidup aku iaitu suka pi kedai makan dan makan sorang2 tak reti nak beli bungkus dan makan kat rumah...so sekarang aku dah tak mahu ulangi segala kesilapan yg pernah aku buat suatu masa dulu..


aku sms kawan aku utk sertai makan malam skali..lagi ramai lagi meriah kan.sambil makan2 tu blh la kami bincang2 pasal isu semasa dalam kelab jugak..memang macam2 lah yg kami bincangkan..ada yg lucu dan ada yg serius..


mehla makan chim chum..aku suka makan daging dan sotong je.....anda pun mai lah cuba jugak....sedap..

2 Comments:

AYU IDRIS said...

wah bestnya kak Ayu!makan kat food village kan?tu kedai anak murid ayu tu...hehehehe....lama dah tak pg...kena gi pulok ni.tp mcm akak cakapla,kena gi ramai2 baru best...

DatinDiaries said...

Ayu: ah a betul tu makan kat Food Village..memang best kan...lepas makan .perut rasa cam fresh je balik umah tu..hehhee