December 20, 2009

BERTOLAK KE LANGKAWI..

Dah mula bergerak menuju ke Kuala Perlis..Dik Ya ni saje je..nak jugak inter prengggg ni ye..hhehe

HB aku betul2 serius nampaknya dok drive tu...hurmmm.tapi kalau dgn i pasti u akan lemah gemalai kan..hurmm coz i tahu kenapa.....u sayangkan i..betul tak..kalau tak betul takpelah..

bersama dgn HB tersayang....Love U

posing lagi...suka sangat aku ngambik gambor dalam kete kali ni.yelah ..dah bosan sangat..aku nak drive HB aku tak bagi..nak tidur plak memang aku tak bleh tido..so aku bergambar jelah sorang2.

lambatnya rambut aku ni nak panjang..oh ye..sepanjang perjalanan kami ke Kuala Perlis memang kami tak menyinggah makan mana2..dah kenyang makan kat rumah kakak aku..kami hanya singgah di Petronas utk beli makanan2 ringan utk di makan dalam keter jelah..jimatkan masa..

HB aku takde je..suka sangat Dik Ya dok kat sini..tunggu nanti besar2 la kalau nak drive ye Dik Ya

Kami selamat sampai di Jeti Kuala Perlis..huhuhu tgklah kat belakang anak2 aku tu..punyalah ramai org..musim cuti sekolah dan awal muharam la plak kan..tentu sekali ramai yg bercuti..jap mummy nak masuk dalam dulu dan cari tempat duduk utk mak dan anak2 dulu..

Lepas mak dan anak2 dapat tempat duduk..barulah aku temankan HB aku beli tiket plak.HB aku ni plak asyik nak berkepit dgn aku je kerjanya..hurmmm..

Sementara menunggu giliran kami..aki dan HB pi makan Laksa Penang kat seberang jalan jap..hurmmmm bestnya.....fuh...fuh....

Aku bertolak ke Penang semalam dan terus ke rumah kakak aku di Bukit Mertajam..dan kami bermalam di rumah kakak aku satu malam je coz esok pagi2 lagi aku dan keluarga akan mula bertolak ke Kuala Perlis utk ke Langkawi.

dalam perjalanan kami memang takde apa2 yg berlaku cuma keadaan jalan raya je yg agak sibuk skali dgn kenderaan2 yg lain..cam nak balik raya pun ada.pukul 2.00 pagi pun kereta masih lagi berduyun2..termasuk dgn aku skali.sampai rumah kakak aku terus pengsan..huhuhu..tal larat.

pagi2 lagi aku bertolak ke Langkawi.lepas makan pagi kat rumah kakak aku..kami terus bergerak menuju ke Kuala Perlis.bila sampai je kat Kuala Perlis..huhuhuhu org cam ulat kat Jeti tu..punyalah ramai giler..nak tak nak memang nak kena redah jugaklah..coz semuanya dah settle kat Langkawi tu..huhu.tapi aku kena pilih tempat atau ruang menunggu yg selesa sikitla kat mak dan anak2 aku tu..walaupun penuh sesak.tapi kat dalam ruangan menunggu tu takdelah sampai nak sesak nafas.dan nasib baik mak dan anak2 ada tempat duduk.kesian jugak kat dia org tak kanla nak berdiri berjam2 lamanya.bila dah mak dan anak dapat tempat duduk..aku terus ke kaunter tiket feri dgn HB..selesai tiket dulu dan alhamdulillah kami org yg last dapat tiket feri jam 2.30 ptg..kalau tak memang kena tunggu 1 jam lagi lah gamaknya.

lepas semuanya dah settle..hujan plak turun dgn lebat ..tersangat lebat...adeiii risau aku...dalam kepala aku..mcm mana la dgn percutian kami sekeluarga ni..nak jalan mcm mana hujan ..ribut dan kilat lagi....dalam hati aku tak habis2 berdoa agar hujan tak berpanjangan...dan alhamdulillah bila giliran kami utk naik feri hujan ala2 manja la plak.sampai je di Langkawi hujan dah mula reda..

jom ikuti segala gambar yg sempat aku rakamkan semasa di dalam perjalanan kami sekeluarga utk ke Langkawi.