November 3, 2009

PUSING2 DULU SEBELUM BALIK..

Alahai kecik betul kat belakang ni..atau aku yg besar agaknya ye..

pusing2 dulu.....laju giler la driver tut-tut nih..mau tonggang terbalik aku di buatnya...

ni kat kawasan pasar dia la ni..ala kalau tempat kita mcm ala2 Cental Market la

memang laju giler la....takut aku..dia org main celah mencelah je ni....kuat giler tangan aku pegang tut-tut nih....

sebuah bandar yg begitu sibuk sekali....tapi kebanyakkannya ramai penguna motosikal la..senang utk mencelah kot

hati2..kan terbalik plak tut-tut tu karang ..tut-tut ni kecik je tau...

HB aku nampak cam mantain je kan..padahal punyalah kuat tangan dia dok pegang tu ha..hehhehe

Kami lalu ikut Stesen Keretapi....fuh ramai giler org kat situ...siap ada yg baring2 lagi kt rumput tu....punyalah ramai....pastu ada yg pakai seragam putih je semuanya.....tak tahu la apa makdusnya tu plak..aku lupa nak tanya dia org..kih kih kih..

baru sampai kat kedai yg jual topi keledar....HB aku nak beli coz senang utk dia letak dalam beg galasnya tu...HB aku pegi kerja naik motor..:-)

Memang cantik topi yg HB aku pegang tu..kalau tak silap aku harganya kalau ikut RM dalam RM55 kot....

memang cute la topi ni...tapi HB aku tak beli....utk pompuan pun ada jugak..colour pink gitu...tunggu aku kurus .....baru aku suruh dia beli utk aku..hehhee

sempat lagi aku curik2 gambar petai ye...hehhehhehe

ni kat bawah jambatan..asal ada ruang je..memang dia org kat sini buat kerja.....teringat masa aku ke Jakarta dulu..bawah jambatan mcm ni lah anak2 kecil dok tidur bertilamkan kotak2....kesian plak aku tgk..mudah2han anak2 aku takdelah jadi mcm tu....dan insya'allah aku akan buat yg terbaik utk anak2 aku...dan semoga anak2 aku terus berjaya dalam hidup masing2..itu yg aku harapkan..

Menuju ke Hotel...dan jap lagi aku dan HB balik ke Kelantan la.....

sebelum tu singgah kat Shopping Mall depan Hotel jap...ingat nak beli baju utk anak2....tapi hehhehe..mahal sgtlah..takpelah lain kali lah mummy datang beli ye....ni pun cukup2 budget je datang nih..takde nak enjoy dan shopping2 sakan pun....hanya datang survey je dulu..pastu baru nak bawak anak2 plak...

Minyak kat Thai pun boleh tahan mahal jugak...aku isi RM20 je baru 6 liter dapat......betul ke apa yg aku cakap ni..kalau salah nanti aku edit plak ye..hehhehe

dah bergerak menuju ke destinasi seterusnya.....sekarang masuk masuk daerah Pattani.di mana banyak berlaku adegan bom mengebom nih..kat Pattani ni majoritinya adalah penduduk islam

Aku singgah kat tepi jalan utk beli keropok....budu dan mcm2 lah makan ringan yg lain..

Dah memasuki daerah Narathiwat..di mana tempatnya darah ku mengalir.....aku di lahirkan di Narathiwat..

so kita kena ambik arah ke Sungai Ko-Lok..

tgh2 dok kat traffic light tu...ada seorang lelaki dgn kereta tolaknya dok jual tangga ni...kesian plak aku tgk..mesti beratkan..dah la jalan kaki punyalah jauh..kat mana la dia nak meniaga agaknya ye..kesian kat dia..takpe cari rezeki yg halal....buatla apa2 kerja pun asalkan yg halal...







Sebelum kami nak balik...kena pusing2 dulu...tapi kami tak turun la...hanya dok atas tut-tut je tgk sekitar bandar Hat Yai yg begitu sibuk skali.aku dan HB singgah beli topi keledar je.katanya senang HB aku nak letak dalam beg kalau time naik motor nak pegi kerja.hehhehhe..kat KL tu jem.kalau pi kerja naik motor cepat je sampai...dari rumah ke tempat kerja dalam masa 15 mint dah sampai..tapi kalau drive memang 1/2 jam lah..tu pun kalau jem tahap biasa..


Hat Yai ni nak kata cantik sangat tu takdelah jugak..cuma kalau bagi yg suka shopping tu bolehlah datang..kalau nak bawak anak2 pun cam tak sesuai sgt..kecualilah kawasan2 pantai ke..haa tu anak2 pasti akan suka..dapat main pasir...laut..kalau kat bandar Hat Yai ni..apa sangat yg ada...utk org2 dewasa tu suka la..banyak tempat bleh pegi dan tgk kan..anak2 takdelah...cuma suka beli baju utk anak2 jelah..tapi lebih baik bawak anak2 pi jalan2 kat Pulau ke..nanti lah kalau papa anak2 aku nak belanja...aku pasti akan bawak anak2..dan anak2 pasti akan gembira..siapa lagi yg nak mengembirakan anak2 kalau bukan mummy kan..semoga mummy terus sihat dan di panjangkan usia..dapatlah mummy akan senantiasa bersama dgn anak2 mummy...


perjalanan pulang kami..alhamdulillah takde apa2 yg tak elok berlaku...walaupun kami ada jugakla perasaan takut tu..hanya tawakal jelah..semoga ALLAH melindungi perjalanan kami...


0 Comments: