November 14, 2009

MAKAN MALAM BERSAMA...

Tempat yg selalu aku bersama HB aku makan..iaitu kat Kg Pandan...bersebelahan dgn Sek Ren Keb Aminuddin Baki .....makan Pechal Leleh...hurmmmm best sgt2...kalau anda belum cuba lagi..rasa baik anda pegi makan kat situ..memang gerenti sedap...

Hurmmm bestnya ...Pechal Leleh ni sebenarnya masakan Indon jugak..yg paling specialnya adalah tang sambal nya tu..memang sedap..anda patut cuba..

Tak sabar nampaknya HB aku nak makan ni kan.....meh sayang kita makan sama2.

Inilah dia hero ku..yg menjadi Marshall utk aku pada malam itu..kira kami berdua berkonvoi lah ni..huhuhuhu

balik rumah ..dia masukkan dulu segala baju yg dia nak bawak..pastu aku tukang kemas balik..

banyak betul baju yg HB aku bawak nih....2 minggu HB aku pegi 'offshore' kat Miri..












Kali ni aku pi ambik HB aku kat office...kebetulan aku teringin sangat nak makan Pechal Leleh...so aku bagitau je kat HB yg malam nanti aku tak masak..aku nak makan Pechal Leleh.aku ambik HB kat office dan motornya dia park kat tepi lorong nak ke office dia..ala jalan dekat2 Menara Kek Seng je..lagipun banyak barang yg HB aku nak kena bawak balik..nasib baik jugak aku pi ambik..kalau tak kesian kat HB aku naik motor nak bawak segala jenis barang...yelah esok harinya HB aku nak kena pi 'offshore' kat Miri selama 2 minggu..aku pun tak tahu tugasnya secara detail kat tgh2 lautan sana tu...harap2 semuanya selamat lah..dan takde apa2 yg berlaku ke atas diri HB aku dan juga kawan2nya yg lain..


lepas je aku ambik HB, aku terus ke Kg Pandan ..makan Pechal Leleh..hurmmm memang best..dah lama tak makan sambalnya dgn ayam goreng panas2 nih...fuh memang sedap..pastu makan nasi dgn kicap cap kipas udang plak...aku tak pernah makan nasi dgn kicap..tapi HB aku yg ajar aku makan nasi dgn kicap...memang best giler rupanya..sampai sekarang kalau pi makan Pechal Leleh sudah pasti Kicap Cap Kipas Udang menjadi pilihan aku..hehhehe..tapi kalau Budu memang sejak azali lagi lah aku makan..mana bleh tak makan budu..lidah ore kelate keh..lepas makan kat Pechal Leleh tu..aku pi jalan2 kat umah Kak Nana isteri kepada Aman ...rakan kepada HB aku lah..fuh panjang punya cerita nih..hehhe..saje je jalan2 dah lama aku jaji nak pegi rumah dia makan Beehun Sup...sampai je rilex2 dulu..pastu makan Beehun Sup plak..huhuhu...tak dapek den nak menolong ehh nyo...makan banyak weh..


bila perut dah kekenyangan tu..aku hantar HB aku kat tempat motornya tu..kesian kat motor kesayangannya tu dok sorang2 kat celah2 lorong gitu...so malam tu HB aku menjadi Marshall utk aku lah kiranya...hehhehee..sampai kat umah terus mandi...dan aku kemaskan pakaiannya utk dia bawa ke Miri esok.....



Im Gonna Miss U My Dear.....Love U So Much....Muahhhhh..



0 Comments: