November 21, 2009

BERSAMA DGN ANAK TERSAYANG...

Bergambar kenangan dgn cikgu Dik Ya..yg mana satu waktu dulu adalah Cikgu kepada anak kembar aku jugak..

Segala latihan yg Dik Ya buat selama ini di serahkan balik...nanti balik rumah aku nak tgk apa yg dia belajar selama setahun kat Smart Reader tu....

di antara salah satu hasil kerja tangan dari Dik Ya di sekolahnya..

Dik Ya menyerahkan hadiah utk cikgu kelasnya...seperti jugak kakak2nya yg masing2 beri hadiah..tanda ingatan buat cikgu yg mencurahkan ilmu utknya..

habis je perbincangan...kami makan kuih muih dulu...alas perut bagi aku yg tgh ondiet sekarang ni

Rindu bebenor anak kembar aku kat sekolah lamanya ni..

dalam kereta punya cerita plak...adeiiiii kelam kabut di buatnya..kerana kami keluar berempat je..biasanya bibik dan mak aku ikut skali..kali ni aku handle sorang..hhee

cakap je nak bergambar dan gambarnya di letakkan dalam blog..kemain lagi dia org ni posing nampaknya..hehhee

ni gaya apa la plak wahai anak2 ku...huhuhuhuhu...metalica ke apa nih....bahaya wooo..nak kena jaga betul2 nih anak2 pompuan aku nih..

Dik Ya di apit oleh kakak kembarnya....yg suka membuli Dik Ya je kerjanya..huhuhu..

Kakak dah kenyang ke..dia lah yg beria-ia sangat nak datang makan kat Mc Donald.

Alahai Kak Ngah...makan apa ni....mummy hanya jadi pemerhati sahaja je....buat masa sekarang ni aku dah berjaya seminggu tak makan nasi..huhuhuhu

Selera betul Dik Ya makan ice cream tu ye...mummy hanya telan iar liur jelah tgk anak2 makan.








Aku memang la seperti biasa jugak..senantiasa bersama dgn anak2....hari ni adalah hari cuti bagi Kelantan iaitu hari jumaat....dan hari ni plak kat Sekolah Dik Ya ada perjumpaan ibu bapa....tapi seperti biasalahkan hanya ibu/mummy yg akan datang...tak kisahla mana2 pun..janji mummy datang...seperti tahun2 yg lepas bila tiba je hari terakhir persekolahan ..akan di adakan perjumpaan..dan dgn perjumpaan tu jugaklah bagi ubu bapa nak bertanyakan mcm mana perkembangan anak2 kat sekolah..walaupun Dik Ya baru 4 tahun..tapi aku memang teramat menitik berat akan pelajaran anak2..kerana bagi aku ilmu itu adalah penting bagi setiap org...


agak lama jugaklah aku kat sekolah Dik Ya...bincang dgn cikgunya ..apa yg sepatutnya akan di lakukan bagi kebaikan utk anak2.cuma satu je cikgu komen pasal Dik Ya iaitu datang lambat..hehhee..dan yg lain2 memang rata2 semua cikgu memuji dgn kebolehan Dik Ya.dan katanya cikgu dia..Dik Ya ni memang cepat belajar dan lemah lembut orgnya...seolah-olah cam jaga perangai dan setiap tutur katanya...cikgu dia tanya kat aku..adakah aku mengajar dia cara bercakap mcm tu..seolah-olah mcm seorang DATIN yg terlalu menjaga percakapan dan bercakap dgn lembut..banyak2 jawapan..jawapan itu yg di berikan oleh cikgunya.......hahhahahhahhaaa..jauh betul anggapan cikgu dia ni nampaknya..huhuhu..takde kena mengena langsung..huhuhu..


lepas je selesai kat sekolah..aku bawak anak2 pi makan Mc Donald plak...dah lama kakak nak pi Mc Donald nih...tapi aku masih lagi mantain dgn diet ku okkkkk.....aku hanya telan air liur je tgk anak2 makan..hehhe

10 Comments:

Shifu67 said...

salam tuan tanah... ehhh.. tuan rumah... apa khabar... lama tak singgah sini

tuan rumah tengah diet eiiii.... hahaha

DatinDiaries said...

Shifu: weh lama weh hilang..

ho la ambo diet ni...seminggu doh ambo dok makea nasi...

agak2nya berapa inci lah hak kurus nih..huhuhu

AYU IDRIS said...

Salam sis...

Semoga berjaya dlm usaha nak kuruskan body...me oso tgh try nih nak kurus sket...good luck to both of us!

DatinDiaries said...

Ayu: w'salam..

huhuhu..tu la semoga berjaya lah hendaknya...

fADzly (wAK) said...

ada misi rupanya..hehe
semoga berjaya..

DatinDiaries said...

Fadzly: huhuhuhu....to la ambo nok kurus weh..hhehee

[ N ] ZuLaiNa said...

salam singgah juga Hot Mama! hehehe~~

DatinDiaries said...

N: hehhehhee.......thanxs ya..rajin2 lah singgah....:-)

[ N ] ZuLaiNa said...

hehehe...zue akan singgah slalu. jom polow belog zue..zue nak polow belog datin gak ni..hehehe

DatinDiaries said...

N: orite...hehhehe..blh aje