November 15, 2009

BELI BARANG2 DAPUR & MAKAN..

Ok dah settle bab2 barang2 dapur nih...

Jom balik..nak kena hantar kakak aku kejap...pastu kami nak keluar makan plak..tak larat nak balik masak..makan kat luar jelah..aku bawak mak dan anak2 makan ikan bakar kat Berek 12...sedap....

Raja Ikan Bakar kat Jalan Berek 12..memang sedap..

ulam2 dan kicap mesti kena ada...fuh bestnya...makan plak ikan panas2 .....di campurnya dgn kicap dalam sambal nya..memang sedap..

Dik Ya tak makan nasi sgt...dia lebih suka makan Ice Cream je ni...makan nasi pun sikit je...mengantok la tu..anak2 aku ni memang dah terlebih timing...biasanya dia org dah tidur waktu2 mcm ni...

Dik Ya selsema ni..kesian kat anak mummy nih..nanti mummy bawak pi Klinik ye

Alahai kesian kat Dik Ya....tertidur plak..mengantok betul tu..tapi 5 minit je tidur nya ni...hehhehee

jom makan ikan bakar......meh..meh..memang sedap..

mak aku yg sememangnya senantiasa bersama walau di mana saja berada..hehhhee...semoga mak aku diberikan kesihatan yg lebih baik dan di panjangkan usianya..dan di makbulkan doanya utk ke Tanah Suci tahun depan..insya'allah......








Lepas je aku di rumah mak sedara aku ...tunggu mak aku dok 'nguruk' berjam-jam lamanya...aku ke TESCO plak..coz nak kena beli barang2 dapur la plak..dah banyak yg kekeringan kat dapur tu ha..beli apa2 yg patut je dulu..coz cuti sekolah ni aku dan anak2 nak ke KL plak..bukak sekolah baru balik KB.so beli barang2 yg nak di pakai je dulu...dan jimatkan kos gitu..hehee.


senarai dah pun di buat..dulu maid aku yg buat senarai utk beli barang2 dapur nih...tapi sekarang ni aku serahkan tugas tu kat anak sulong aku plak...aku suruh la dia tanya maid dan mak aku apa yg nak di belikan tu...dan diala yg catat dalam nota...tak sangka ye..cepat betul masa berlalu..dah besar rupanya anak aku ni...dah pandai menulis dan dah boleh di suruh buat kerja dah...hurmmmm ...cepat betul masa berlalu ye..lepas je beli barang2 kat Tesco tu...aku bawak anak2 makan kat Ikan Bakar kat Jalan Berek 12 tu..memang bestlah makan nasi ikan bakar kat situ....kakak memang makan banyak betul..siap tambah lagi nasi tu..jarang tgk dia makan banyak..selalunya Kak Ngah la yg selalu tambah nasi..tapi kali ni Kakak plak..hehhhee...apa pun aku happy bersama anak2 tersayang...




kalau dah sampai kat Tesco ni apa yg ada dalam list memang lah kena beli..tapi kalau datang dgn anak2 ni...banyak yg takde dalam senarai lah...so dah lari budget kat situ..huhuhu..nak tak nak..anak yg nak..kena bagi jugak..tak sanggup nak tolak..kesian kat anak2 aku ni...dah la aku sorang yg memberikan kasih sayang kat dia...dan kalau boleh apa saja permintaan dari anak2 aku , aku akan cuba tunaikan..kesian jugak kat anak2 ni kan..tgk anak2 yg lain...suka2 je berjalan sana sini..tak kanla anak2 aku tak bleh nak sampai...aku akan cuba sedaya upaya aku utk mengembirakan hati anak2 setakat yg termampu...



0 Comments: