October 2, 2009

JAUHILAH DRPADA MALAPETAKA.....

ni yg sempat aku ambik adalah angin yg ke dua......aku rakam kan dr dalam bilik aku....gambar takdela nak clear sangat...tak berani nak bukak tingkap....

nampak cam biasa je kan..biasalah tukang ambik gambar ni bukan yg pro punya..hehhehhee....rugi betul..kalau ambik gambar yg mula2 aku tgk tu kan best.....ish bukan best...maksud aku....dapatlah buat kenangan gambar tu....iaitu angin yg begitu kuat yg belum pernah aku tgk lagi sebelum ni..

cam nak tercabut je semua pokok2 bunga aku.........memang amat menakutkan...

daun pokok pisang pun banyak yg patah retah ni ha.......ni selepas angin dah takde la.....

tgkla suasana kat rumah ni..memang banyak sgt daun2 kering yg ntah dr mana datangnya.....tu belum belakang rumah lagi.....

ha..ni dia punya kerja la...bersihkan semuanya....aku pun ada gakla tolong2.......

ni dah separuh dan sapu.....memang berseleraklah....

sebelah malamnya plak..hantar anak2 pi Qiraati mcm biasa..

Dik Ya memang mantain dgn muka sayunya.....

ni keadaan angin ribut ptg tadi kot...sempatla jugak aku rakam kan lepas hantar anak2 pi qiraati.....ni keadaan kat Pasar Chabang 3, Pengkalan Chepa..

pondok ( khemah ) polis yg tempat khoni tu duduk semalam melayang masuk dalam masjid..pagar masjid pun dah retak.......tu la..ni mesti Khoni yg dok kat khemah tu kot......huh.....memang agak huru hara gakla semua kawasan dgn ribut taufan yg melanda...












Alhamdulillah segalanya udah selesai sudah....dan aku ambik balik maid aku...walaupun mak aku agak terkejut sikit bila nampak muka dia.....tapi aku hanya cakap tawakal jelah....semoga perkara2 yg tak diingini tak akan berlaku lagi.....dan semoga kesabaran aku akan lebih kuat lagi....huhuhuhu..


sampai je kat rumah ....dia mcm biasala aku tgk ...terus ambik penyapu dan mop lantai bagai...tapi kalau bab2 kerja rumah ni memang aku dah puashati dgn dia....dia dah tahu semuanya..kalau ambik yg baru plak..penat la aku asyik nak cakap benda yg sama je..bila kat umah aku tgk dah ada perubahanlah sikit dia tu....yelah masa di rumah agensi tu dia memang kena marah la..dan agensi tu terus call ke indon cakap dgn agensi di sana..dan agensi di sana cakap dgn dia tadi mengatakan bahawa ..kalau kau buat lagi..aku ( agensi indon ) akan suruh org ambik anak kamu dan humban dalam laut...huhuhuhuhuhu...nak tergelak pun ada jugak bila aku dengar ayat dia org tu...kesian kat dia...nampak takut je bila org ugut mcm tu...tapi org tu bukan buat pun..saje je tak nak bagi khoni tu buat hal lagi..hehhehe....adeiiii mcm2 hal la yg berlaku kat aku ni......yg penting sabar kan...



lebih kurang jam 4.00 prtang kalau tak silap aku la....masa tu aku kat luar rumah..iaitu kat dapur la...dok cakap2 phone dgn agensi ..tiba2 tu aku nampak seberang rumah aku tu angin memang betul2 kencang......semua pokok2 aku tgk cam nak tercabut je.....tapi masih lagi dok cakap phone...coz angin tu bukan dari arah rumah aku...cuma seberang je....dalam beberapa saat je....tak tahu mcm mana tiba2 angin datang dari arah belakang aku....mcm angin 'puting beliung' plak.....semua barang2 kat kawasan rumah aku melayang...baju2 yg di jemur tu ....sampai ke pagar depan..tak tahula mcm mana angin tu berpusing......aku tgk depan mata aku sendiri mcm mana keadaan angin tu bertiup dgn begitu kencang.....dan ini adalah pengalaman pertama aku.....aku betul2 takut sampai melarikan diri..terlalu panik....kereta aku parking kat bawah kereta..nasib baik tak tumbang hanya ranting2 kayu je yg jatuh.....aku terus masuk rumah dan kunci pintu serta matikan segala suis....terlalu takut sangat.....sepatutnya tak bleh masuk dalam rumah kalau angin mcm ni..kita kena berada di luar rumah...tapi mungkin keadaan terlalu panik serta takut tgk angin depan mata.....semua jadi kelam kabut...


tapi memang la..hanya ALLAH je yg tahu mcm mana hati aku masa tu.....cam nak tercabut je rumah aku ...dan kereta nampak cam nak melayang je....segala pokok2 memang dah sembah ke bumi dek angin yg begitu kencang....kawasan rumah aku plak di penuhi oleh segala daun2 kering dan bayak pokok2 bunga aku yg rosak....lampu pagar pun bleh tercabut...cuma nasib baik tak pecah je...memang satu pengalaman yg tak dapat aku lupakan...rugi plak rasanya time tu aku tak ambik video....mana nak ingat nak ambik video dah takut kan..tapi sempat gakla aku ambik beberapa keping gambar...nak bukan langsir utk tgk keadaan kat luar pun aku tak berani.....angin memang berpusing2......dan terlalu kuat...kuat yg teramat sangat....tak tahu apa puncanya sampai mcm tu skali..mula2 tu mendung je.......lepas tu angin dan ribut yg sungguh kencang serta hujan lebat yg teramat lebat...tak pernah aku tgk suasana seperti ini sebelum ini.....masa tu hanya mampu berdoa dan memohon kepada ALLAH supaya kami semua dan seluruh umat di jauhi daripada perkara2 yg tak di ingini berlaku,....keadaan mcm tu nampak mcm nak kiamat pun ada....tu baru hujung2...belum betulnya lagi.....


semoga ALLAH jauhilah perkara seperti itu lagi..memang amat menakutkan bagi sesiapa saja yg berdepan dgn keadaan seperti itu nak2 depan mata plak....

hanya beberapa keping je yg sempat aku ambik..takutla ...nak bukak tingkap memang jgn harapla......

2 Comments:

Shifu67 said...

ada laaa bibik yg lari lagi lepas nii...

DatinDiaries said...

Shifu: huhuhu...kenapa plak dia nak lari..majikan punya baik...mau lari ke...kalau umah org lain gerenti dah kena pelempang..hehehee