October 27, 2009

GOLOK, THAILAND

Cop Border Pass dulu weh.....


lepas cop kat Kastam Rantau Panjang tuh..kena cop masuk kat Thailand plak..

kat Thailand ni bebas sikit...undang2 dia tak kuat sangat kot....naik motor dalam bandar pun tak payah nak pakai topi keledar gitu....main redah je...kalau motor tu muat 10 org ...dia org akan bawak tau...takde saman menyaman gitu

sorry ekksss...dah makan separuh baru teringat nak ngambik gambo....nilah dia Nasi Kromok memang best...walaupun perut ku dah membuntal..tapi di sebabkan aku teringin sangat nak makan Nasi Kromok a.k.a Nasi Beriani nih..aku makan jugak..janji aku puas....hehhehe

HB aku plak makan Maggie Sup....nampak cam sedap je ni..

Memang nampak begitu menyelerakan sekali HB aku makan nih.....sedap kan

Pencuci lantai...baju dan sebagainya..dah la colournya cantik..bau nya plak memang sedap giler..kali ni kalau aku nak beli bab2 pencuci nih..aku akan buat list je senang...dan masuk beli kat Golok...

kebetulan la plak..semua barang2 yg bau harum dan aku beli ni , semuanya colour pink...mcm2 ada tau..dan yg penting bau nya memang harum semerbak...

dah nak petang ni..jomlah balik..lagipun malam ni HB aku dah nak balik KL..

Sebelum tunggu Flight Air Mutiara ni sampai..aku temankan HB aku makan dulu...dan dengan aku skali memang kena makan gakla........








Ini adalah agenda yg tak di rancang tau....lepas je aku hantar adik pompuan aku kat Tanah Merah tu..aku dan HB nak singgah Golok jap..hehhehe yelah Border Pass pun dah siap..so tunggu apa lagi..jom la masuk makan2 je pastu balik la...makanan kat Golok ni memang sedap..walaupun masuk agak berdebar2 gak..tapi takdelah nak masuk sampai ke dalam ..hanya kat pinggir2 je..manakala kampung halaman aku plak kat Narathiwat, Thailand tu je..dah lama tak kesana..sekarang ni aku plan nak ke Phuket dan Senggoro dgn family aku..tgh dok rancang2 nih...bila waktu yg sesuai di samping tgk budget ada ke tak..kih kih.kih..kalau takde dok diam2 kat umah jelah..huhuhuhuhu


Aku paling suka kalau masuk kat Golok ni utk makan2..lagipun beberapa hari yg lepas aku teringin sangat nak makan Nasi Beriani kan..so nampaknya hajat aku tercapailah sudah...fuh sungguh puas hati lah dapat makan Nasi Kromok nih...sedap dan sungguh sedap sekali.pastu yg paling aku suka shopping kat Golok ni plak adalah tang barang2 pencuci nih....dah la murah2 bau nya plak memang semerbak..dok kat luar rumah pun blh bau tau..aku beli la sabun..pencuci tandas..lantai dan sebagainya lah bab2 pencuci nih...dan beli utk rumah kat KL tu skali..senang..tak payah nak beli acap kali..beli buat stock je terus....tapi kalau bab2 barang pencuci ni kat siam memang murah..tu tak pegi Bangkok lagi nih...,kalau aku ke sana memang pengsan lah HB aku ni...asyik nak shopping je kerjanya kan...memang kalau nak ke Bangkok nanti aku nak pegi dgn kereta la..lagi pun saudara mara aku ramai belah siam..so takde masalah bab2 jalan..nak shopping ke atau sebagainya....kalau aku dgn HB aku je..jgn haraplah kami nak drive..hehhehheee..


jom layan gambar jelah ye..tak banyak pun yg aku ambik pun hanya sekadar 2 kadar je....nak bagi bukti yg aku dan HB tetap jugak masuk Golok petang tu..hhehhehhee..

2 Comments:

pB said...

Golok??

lamo ja'mae tok masuk....

tok takut kor??

DatinDiaries said...

pB: hehhe takut tu takut jugoklah...
tapi gie tempat makan jah..tempat2 tumpuan memang dok gie la..tak berani weh...