September 16, 2009

ORANG GAJI........

Hurmmmmm sabar jelah kan...nak buat mcm mana...nak tak nak memang kena sabar....


memang betul2 buat aku bengang sangat2.....aku bukan mengharapkan 'orang gaji' aku kembali....apa aku nak heran ramai lagi yg nak kerja..cuma aku sakit hati coz dgn apa yg aku dah berikan pada dia dan layan dia....tapi mcm ni yg dia balas kat aku.....memang menyakitkan hati aku.,..kalau jumpa mau aku terajang je....dahla 14 September 2009 adalah satu tarikh istimewa dalam hidup aku dgn HB aku ..di mana aku akan menyambut hari ulangtahun perkhawinan yg pertama kami berdua.....dah plan nak pi dinner.....tup.tup......orang gaji gila ni buat hal plak kat rumah KB......aku memang satu malam tak bleh tidur coz risaukan anak2 dan mak aku....nak tak nak aku kena sabar dan tunggu keesokkan harinya utk balik ke KB...dan hancurlah sudah rancangan kami ......


aku mendapat call dari mak aku lebih kurang jam 1 pagi...mak aku cakap org gaji gila tu melarikan diri dari rumah.....aku ingatkan dia keluar ke apa..tapi tak pernah2 keluar malam..aku rasa dia memang dah merancang awal2 lagi hal ni..cuma tunggu masa je..kebetulan plak time tu aku memang takde kat rumah...so beranilah dia....malam tu dia tidur dgn anak aku Kak Ngah....pada jam 12.00 tgh malam..anak aku terjaga dan tgk org gaji gila tu takde dia....dia tutup bantal tu dgn kain selimut...anak aku pun keluar bilik dan terus ke bilik mak aku dan katakan yg org gaji gila tu dah takde.....mau aku tak risau..mcm2 hal bleh terjadi....dan nasib baik dia tak bawak lari anak aku......syukur alhamdulillah ALLAH telah menjaga anak aku dr perkara2 yg amat menakutkan aku.....dia nak lari tu..lantak dia lah..peduli apa aku...aku boleh ambik org gaji bila2 masa je....cuma aku geram dan sakit hati je coz dia sanggup buat aku mcm tu.....aku tak layan dia mcm org gaji....apa yg dia nak semuanya aku tunaikan ...siap bagi barang kemas lagi....kalau kat majikan lain jgn haraplah nak buat semua tu....dah la lembap dan nak kena cakap benda yg sama je....aku sabar je ...coz yg penting bagi aku..cukupla dia uruskan anak2 je.....


apa yg aku dapat tahu dr jiran depan rumah aku tu....suami dia ada terserempak dgn org gaji gila aku tu pada malam tu bersama dgn lelaki bangla....aku syak lelaki bangla tu ialah guard kat rumah aku di KL......sanggup bangla tu datang semata2 nak bersama2...lantak dialah...dia yg cari susah...taulah dia hidup susah lepas ni mcm mana.....hidup dgn aku...senang ...apa je yg dia nak semua dapat...sekarang rasa....setakat dapat K**** bangla je....setakat mana sangat kalau takde duit...nanti taulah kamu.....berani betul org gaji gila aku ni...dahla pasportnya ada dgn aku...dia lari mcm tu je.....aku belum check apa2 lagi yg hilang kat dalam rumah aku maupun dalam bilik aku.......memang bodoh betul...buat keputusan tanpa guna otak..lantak dia lah nak jadi apa...cuma yg buat aku aku bengang sangat...dahla hari ulangtahun perkhawinan aku.....pastu plak jenis manusia yg tak kenang jasa dgn kebaikan yg org berikan........lepas ni kalau dia dtg merayu pada aku balik .....lantaklah...menangis air mata darah sekalipun..jgn harap la aku nak ambik balik.......



p/s: terima kasih dan bersyukur kepada yg maha kuasa.....kerana anak2 aku selamat.....alhamdulillah...itu yg lebih penting....org gaji bila2 je boleh dapat.....tapi syukur alhamdulillah anak2 aku takde apa2......


2 Comments:

ina said...

itu yg selalu kena dera ngan majikan tu. perangai dorang tu tak senonoh sikit. cam kawan kitenye org gaji lari ikut pakwe dia. cikgu anak dia call kate anak dia kat sekolah lagi.

DatinDiaries said...

Ina: tu la pasal...kalau ikutkan hati yg tak penyabar ni...mau nak terajang je....

tapi sabar...tak jumpa takpe..kalau jumpa...kena tampar skali pun dah ok..