September 29, 2009

MAKAN..MAKAN DAN MAKAN.....

Roti Bakar.....telur separuh masak dan kopi 'beng' menjadi sarapan aku......lepas tu aku makan mee goreng plak..........dan balik rumah makan nasi plak.......beginilah aku utk sehari 2 ni.....











Aku ni pelik betul...kalau kepala tension pasti nak makan banyak....asyik nak makan je kerjanya....pastu mula la perut memulas-mulas...sekarang ni memang banyak benda yg nak kena aku fikirkan.....muka pun dah mula berjerawat dah tak licin mcm tu....dulu nak cari 1 bijik jerawat pun susah kat muka aku..kalau ada pun time nak period jelah..tapi sekarang ni memang melampau-lampau..menyakitkan hati pun ada bila tgk muka mcm ni...yela mana tak nya...stress...tapi aku rasa ari tu muka aku dah kembali normal..licin..tapi sekarang ada balik...semoga aku senantiasa tabah bagi mengharungi segala dugaan yg dtg dalam hidup aku...


setiap manusia mesti ada masalah masing-masing..begitu jugak aku..yg sememangnya tak dapat lari drpd masalah...dan semoga aku terus tabah dan semoga aku juga dapat selesaikannya...


lepas je hantar Dik Ya sekolah..aku malas nak balik rumah....so aku lepak kat Hayaki Kopitiam sorang2 diri ..berjam-jam lamanya aku dok kat situ..sementara menunggu anak2 keluar dr sekolah.....lepas makan..makan...pastu makan lagi.....aku memang mcm ni..kalau banyak sgt berfikir...asyik nak makan je.....mcm mana la aku nak diet..memang dah tak nampak bayang langsung bab2 diet nih..tambah2 dalam keadaan sekarang..malas la...dan malas dalam segala hal.....dan masalah pasal maid tu jugak aku harap akan selesai secepat yang mungkin ..dah tak larat nak pikir lagi dah....banyak benda yg nak kena aku buat...baik aku pikir mcm mana nak bagi anak2 aku happy dan apa yg patut aku lakukan demi masa depan anak2....aku juga ada perancangan utk anak2 kesayangan aku ni..bila aku dah tiada aku akan pastikan anak2 aku tak akan susah......insya'allah...dan aku akan buat persediaan dalam masa terdekat ni jugak..supaya hidup anak2 aku akan terjamin nanti....sekarang ni yg penting adalah anak2....aku tak sanggup tgk anak2 aku susah..kalau aku susah takpe...jgn anak2 aku.....cukup sudah dgn apa yg telah aku lalui selama ini..mcm2 dugaan hidup yg aku lalui...aku mengharapkan agar anak2 aku tidak menerima nasib yg sama seperti aku ......dan insya'allah ada lah nanti bahagian utk anak2 aku kelak di samping ayah kandungnya juga akan memberi apa yg patut utk anak2 nya....



semoga anak2 aku terus selamat dunia dan akhirat..belajarlah rajin2.....supaya menjadi org yg berguna bila besar nanti...dan boleh menjaga mummy bila mummy dah tua nanti....kalau mummy dah tidak ada lagi...doa dari anak2 mummy yg mummy harapkan....

4 Comments:

lily lotus said...

blurp alhamdulillah

DatinDiaries said...

Lily: kih kih kih

Shifu67 said...

adala yg kena beli penimbang baru ni

DatinDiaries said...

Shifu: timbang yg lama dah tak muat...

tunggu kemunculan bentuk badan saya yg terbaru nanti dlm beberapa bulan lagi..hhhehehe