September 3, 2009

MAKAN COLEK.....

hurmmmmmmm..........sedap.....rugi tau sape yg tak pegi makan kat ROHANI RESTORAN , Cherang.......singgah tau..memang gerenti sedap tau...

anak2 pun dah mengantok...tapi di paksa juga menemani aku..hehhehhehheee...

Me n Dik Ya.............

dah mula ok..lepas minum Air Laici.....

memang tak menang tangan........'colek buah' memang sedap....dia punya sos tu yg best....anda patut cuba tau...

suasana time ni memang tak sibuk..kalau nak tgk penuh...datangla 10.30 malam ke atas......mau takde tempat duduk tau.......yelah dah sedap kan....

kira aku mula2 yg dtg la...dapat yg fresh2 lagi......bestkan tak payah nak berebut2 dgn yg lain....hehhehhee

eleh....malu2 la plak....hehhehhehehhehhehehe

ha ni dia tokey kedai.....hurmmmmmm........mantain lagi tuannya....baik hati..takdela sombong walaupun kedai dia laku.....mcm ni lah yg kita nak kan......mesra pelanggan gitu...memang kedai ni aku akan jadikan dalam senarai aku lah..........terima kasih ye kak kerana bagi diskaun kat saya dan siap bagi anak2 duit raya lagi...hehhehhehee..

semuanya memang baik...dan mesra...aku plak mula2nya agak malu jugak nak ambik gambar...yela..kan dia org cakap..ntah apa2 dia dok ambik gambar...huhuhuhu..berpeluh gakla mula2 tu....tapi buat tebalkan muka jelah.....lagipun dia org jugak memang sporting........nanti kita jumpa lagi ye.....

hurmmmmmm yummy......ketam..isi banyak giler......sotong besar2.........ikan....hurmmm memang best sangat2............

ni dia 'colek buah' ....hurmmmmm memang sedap..........dia punya sos memang sedap...rugi kalau anda tak cuba......anda patut dan di mestikan pergi tau...memang sedap......slurppppppp..










Semalam lepas hantar mak pegi terawih.....aku mcm biasa lagi la...tak bleh pegi lagi.....masih lagi tak sihat...pastu aku dan anak2 terus pegi ke Cherang .....hajat di hati memang nak beli ' colek'...
so tempat pertama singgahan aku tu di Nasi Ulam kat traffic light cherang tu.....aku sampai awal..kalau lepas org terawih memang penuhla kat situ...baik aku pegi awal2...nampak memang mcm best......dgn 'kuih malah'..'popia'....dan mcm2 lagi yg ada...so aku ikut Q la....bila tiba giliran aku....aku tanya la kat pekerja di situ...:-

Aku : Kalau saya nak beli 'kuih malah' dan 'popia' saja bleh tak

Pekerja : tak boleh...kena beli yg dah kami siapkan....


Aku : oh ye ke....tak boleh pilih ke....


so dalam hati aku........ada jugak ke meniaga mcm ni.....sepatutnya suka hati org la..org nak makan apa...ni dia plak yg bagi pilihan kat kita...MUNGKIN KEDAI DIA DAH LAKU SANGAT kot...sampai dia bleh cakap mcm tu....cuba kedai dia takde org langsung...aku rasa mesti dia sanggup org dok memilih sampai 1 jam pun takpe kan...hurmmmmm nilah org melayu meniaga...bukan nak kondem....tapi mcm nilah..bila dah laku sangat...jadi tak heran ....mungkin prinsip dia...kalau nak..beli..tak nak...takpe..org lain beli.......hurmmmmmm kalau di buatnya ALLAH gerakkan hati org lain pun tak jejak kaki kat situ...mcm mana plak dia ye...hurmmmmm....


AKU memang dah cukup bengang dah time tu.....tapi sabar jelahkan.........tapi aku memang tak puashati jugak......so aku ke depan sikit.....dan aku singgah kat ROHANI RESTORAN depan Taman Kenanga, Cherang...ni kira pertama kali la aku singgah makan kat situ...hurmmmmmm......makanan memang banyak dan memang banyak sangat pilihan..

servis bagus...dan tokey kedai pun tak sombong..peramah plak tu....makanan kat situ memang sedap...fresh.....rugi kalau sape yg tak pegi tau..kalau tak silap aku dulu tempat tu nama PURNAMA RESTORAN kot...tapi sekarang ROHANI RESTORAN......segala gambar ni adalah hasil tangkapan dr pekerja kat situ..terima kasih ye.....akak nak layan makan dulu.....hehheee....tokeynya siap bagi diskaun kat aku.......pastu siap bagi duit raya kat anak2 aku lagi...bagus betul....dan dia punya cara memang betul utk menarik pelanggan....itu lah yg kita cari..bukan bila dah laku nak berlagak..bila takde org baru nak terhegeh2 ...sape yg susah..


hari sabtu ni aku nak singgah lagi dgn HB kat situ.....kalau ada kawan2 yg balik kelantan atau yg dah memang tinggal kat kelantan ni..jgn lupa pegi kedai tu utk makan 'colek' tau.....memang sedap........colek buah pun sedap.......hurmmmmmm...bestnya.....nak pegi lagilah.....rugi kalau anda tak cuba tau...

5 Comments:

Shifu67 said...

diet.... diet...

buat2 tak nampak 'colek' ghapo punn

diet....diettt

DatinDiaries said...

Shifu: aloh la 'colek' tak dok masalah la..makan colek buah..hehheee

bOnda said...

isk, sedapnye cOlek!!..ntah bila nak balik ni..sOb sOb
(errr..cherang tu, kat PK ke? huhuhu)

DatinDiaries said...

Bonda : huhuhu PK tu apa Bonda weiiii...hehhehe..bila nak kelik nih

bOnda said...

PK = Pengkalan KubOr..
isk, raya la gamOknye balik..(cOz tinggal minggu ni je kannn..)
huhuhu