September 28, 2009

BUKIT GAMBANG, RESORT CITY...

BUKIT GAMBANG RESORT CITY.........tempatnya memang menarik.....kanak2 pasti akan happy....

check in dulu......aku dok landing atas kerusi kat depan lobby tu ha....best betul......time mcm ni org dah takde..blehla aku landing manding dulu....

kakak temankan mummy ye....mummy nak tidur jap..sementara kunci bilik dapat..

ini di antara senarai harga yg di berikan ......sekarang tgh promotion.....harganya memang amat berpatutan ..

kalau nak di bandingkan dgn waterpark tempat lain...ni dah termurah utk setakat ini...tak tahu la lepas2 ni.....harga akan naik kan.....ni utk percubaan kot....yelah Resort baru di buka...mesti nak kena tarik pengunjung ramai2 dulu......bila dah setarag cam Sunway Lagoon.....pasti harganya pun hurmmmmmm......walaupun ada sesetengah tempat tu under construction lagi....tapi tempatnya memang menarik...di antara tempat yg masih dalam perancangan ialah Forest Park.....Adventure Park.....East Coast Bazaar....Heritage Square dan Global Heritage...masih banyak lagi.....utk setakat ni pun dah meriah....kalau dah siap sepenuhnya...aku rasa memang boleh lawan dgn Bukit Tambun Waterpark kot...aku agak jelah...

ini adalah bilik utama.....luas..kemas dan simple...

bilik air nya pun cantik dan bersih....yelah semuanya ni masih baru lagi....

ni plak bilik ke 2.....dalam satu unit tu utk Family Suite tu ada 2 bilik....bilik air plak ada dalam setiap bilik la...

ruang makan....simple.....dan kemas..

ruang tamu....kebanyakkannya.......dalam unit ni semuanya dari kayu jati tau.......tapi memang cantik la....cuma wifi tak sampai ....dan aku guna broadband pun...slow sangat.....biasala dalam bukit kot....tapi kalau kat lobby....wifi memang laju..

yg pasti semua kasut2 atau sandle kena kemas di susun....tak suka tgk bersepah.....ni aku yg susun.....baru la nampak kemas dan teratur....










Alhamdulillah .......akhirnya sampai jua kami kat Bukit Gambang ni....mula2 sampai tu memang tak sabar betul..nak tgk apa yg menarik sangat.....tempat ni masih lagi baru...bulan 8 baru2 ni baru di buka...penat.....memang memenatkan.....sampai je anak2 masih lagi tidur dalam kereta..manakala aku menemani HB serta rakan2 pi lobby utk check in jap....kami sampai pun lebih kurang dalam pukul 11.00 malam kot......


sampai je tersu round2 sekitar hotel........bila dapat je kunci bilik......tak sabar rasanya nak masuk bilik untuk pengsan...kami ambik Family Suite...yelah rakyat jelata ramai.....kalau datang berdua lain la...harganya plak...mcm2 ada....lagipun masih baru lagi...dia org memang buat promotion la.

masuk je dalam bilik..aku terus mandi manda...anak2 maid aku yg uruskan....dah tak larat aku nak menyuruh itu dan ini..pandai2 lah dia buat...aku cuma berikan baju tidur anak2...aku nak tidur..mengantokla......so dalam bilik tu kami tidur bertiga la....kak ngah tidur bersama aku..katilnya besarla...muatla kalau nak tidur 4 org....tapi yg badan kecik3 cam aku la....hhahhahhaha.....malam tu HB aku boleh pi melepak kat bilik sebelah dgn rakan2 yg lain..aku memang dah tak larat sangat...memang penat dan mengantok giler...mula2 tu nak pi karaoke tak ok....tapi tutup la plak.....so dia org melepak dalam bilik jelah...aku plak memang dah tak larat.......


FOR ENQUIRY & RESERVATIONS:-

JALAN BUKIT GAMBANG UTAMA,
BUKIT GAMBANG RESORT CITY,

26300 KUANTAN, PAHANG.


TEL: 09-548 8000

0 Comments: