August 31, 2009

DINNER DGN HB...

ok....kami dah sampai....hurmmmmmmm tak dapat bayangkan ..pasti jap lagi gerenti aku makan banyak punya...

tgklah rambut baru HB aku tu ........adeiiiiiiiii tak suka ...tak suka...tak suka......

lokan.....hurmmmmmm...aku tak berapa suka sangat..tapi HB aku yg suka la....aku lebih suka makan lala...........

udang garlic...hurmmmmmm sodappppp

nasi goreng sebagai penambah perisa je.....dan syarat je ..........sedap gak.....makan plak dgn cili potong....fuh sedap....

lokan....hurmmmmmmmm....apa yg best sangat HB aku ni...aku pun tak tahu....tapi aku makan gak la.....sedap jugak..hehehhehe..

ketam.....hurmmmmm memang sedap........tersangat-sangat sedap.....sampai mejilat jari di buatnya...

makan ....makan dan makan......dan sama jelah dgn aku......hilang diet nya kalau kami dok berdua..

semuanya sedap2...nih.........takpelah......kasi licin semua skali...diet blakang kira...lepas kenyang aku diet balik lah...bleh gitu....hhehhhehe

dan inilah hasil dr HB dan aku......hurmmmmmmm ...cuba la anda pegi makan kat situ....memang sedap dan betul2 puashati tau......

bukan setakat tapak tangan je .malah dah nak sampai ke lengan dah pun........makan memang tak hengat punya............sedappppppp....

tgk pinggan utk ketam ni......memang licin kami berdua sapu.....cam DBKL plak...hehhhehehe

bergambar kenangan bersama segala kulit mulit yg ada..hehhehehee......

lepas makan kami terus nak balik...pastu tgk ramai betul org kat Bukit Bintang ni....lupa plak...malam ni 30 Ogos 2009......

Negara kita memang dah MERDEKA selama 52 tahun...tapi adakah anak2 muda kita tahu apa maksud dan makna... APA ITU MERDEKA YG SEBENARNYA.....bukan dgn menyambut Hari Kemerdekaan dgn terlompat sana sini....merempit sana sini........dan baling tin2 kosong ke arah org yg lalu lalang.....hurmmmm pikir2lah sendiri.....






Hurmmmmm ni adalah dinner kali ke dua bagi kami berdua semalam...hhehehhe...lepas je bukak puasa ...kami baring2 manja jap....coz jap lagi nak kena pi hantar Syahmina balik....soz esok aku dah nak balik KB...mcm biasalah kalau aku datang bersama anak2.....syahmina memang akan datang rumah ni utk bersama dgn adik2nya yg lain...walaupun mereka adik beradik tiri tapi aku tgk mereka memang dah rapat sekarang ni...bagusla kalau mcm tu....


aku dan HB menuju ke destinasi yg di rancang ..iaitu ke Bukit Bintang....utk makan seafood kat blakang bangunan2 yg ada kat situ....dah lama aku nak ajak HB aku makan kat situ....lagipun aku sendiri pun dah lama tak berkunjung ke situ...tiba2 je semalam teringin sangat nak makan seafood kat situ......hurmmmm memang sedap....sehingga mejilat jari...masa berbuka tu kami makan sikit je kat rumah...coz nak kosong sedikit ruang kat dalam perut tu utk bahagian makanan lain plak lepas ni......makan kat situ memang sedap..memang puashatilah...semua masakan memang sedap..........


semalam hidangan kami berdua adalah Lokan, ketam , udang dan nasi goreng......fuh memang sedap...so berat aku yg dah turun 2 kilo tu...aku rasa dah naik 3 kilo kot....hahhahahhaha....cuba bayangkan aku dgn HB makan sampai licin sehingga menjilat jari...hehhehhe. harganya memang berpatutan dan sesuai dgn masakannya yg sedap...berbaloi la..nanti lepas puasa ni nak bawak mak dan anak2 plak kat situ...pasti mak aku suka...


jom layan gambar kami berdua yg begitu khusyuk skali habiskan segala makanan kat meja tu......hurmmmmmm bestnya....

7 Comments:

Shifu67 said...

salam merdeka.... merdekakan diri anda daripada imej yg mengerikan

hehehe

Anonymous said...

halal ke??tulisan cina je tu

DatinDiaries said...

Shifu: hehhehehhee.........selamat hari merdeka Shifu kungfu...


Anonymous: lupa plak nak ambik gambar tang halal tu....next time saya pegi lagi yee....

selamat hari merdeka

DatinDiaries said...

Anonymous: lupa plak...yg tulisan cina banyak2 tu..kedai kat belakang.....sy zoom tu yg nampak cam sekali tu...hehhehe...pembetulan ye...

selamat berpuasa utk anda...

Dato' S said...

Bukan LOKAN laaa...

KUPANG... hurmmm

DatinDiaries said...

Dato' S : hehhehhehee takpe la...kira sama gakla tu....LOKAN dan KUPANG...huhuhu

DatinDiaries said...

Dato' S : hehhehhehee takpe la...kira sama gakla tu....LOKAN dan KUPANG...huhuhu