July 16, 2009

SESUATU YG ISTIMEWA........

Entry yg begitu istimewa dari aku utk di kongsi bersama.......



tak tahula mcm mana aku nak mulakan........adakah aku perlu memulakan dr awal ...pertengahan atau separuh je......aku pun tak pasti....cuma apa yg boleh aku katakan aku ingin berkongsi bersama.....dan selaku diaries kesayangan aku jugak.......di sinilah segalanya aku luahkan segala2 nya....selain dr HB aku yg aku luahkan....diaries ini jugak adalah salah satu tempat aku melepaskan perasaan dan segala luahan hati aku......


ok.....aku mulakan dr awal......walaupun tak secara detail......



satu hari yg indah.....dan ALLAH telah gerakkan kaki aku utk aku ke satu tempat di mana....segala2nya membawa satu kenangan yg teramat indah dalam hati kecik aku ni......aku ke suatu tempat di mana ingin bertanyakan pasal UMRAH.....tak tahu kenapa hati aku begitu berkobar2 nak bertanya.......selama 1 jam aku di dalam kereta ....dok pikir sama ada nak keluar atau tak dr kereta....salah satu di antaranya biar betul...aku nak pi tanya pasal UMRAH dgn pakaian aku.....yelah tak pakai tudung kan..hehehhee...tapi bila aku pikir balik....aku tak nak hipokrit dgn diri aku..pakai tudung semata2 nak tunjuk kat org.....nak pakai tudung tu biarlah betul2 dtg dr diri sendiri dan mempunyai hati yg bersih...kalau pakai tudung pun asyik dok menfitnah org....dengki dgn org........buat apa.....biarlah betul2 kan...itu pendapat aku la....ok lupakan je bab tu...


aku berjumpa dgn ustaz yg muda lagi...dan bertanyakan itu dan ini kat dia..banyak persoalan selama ini yg terpendam aku dapat jawapannya.....dan aku sungguh berasa teramat lega......kerana semuanya dah terjawab.....5 ogos 2009 sepatutnya aku ke MAKKAH...menunaikan umrah bersama HB aku...tapi bila aku fikirkan balik.....cukup ke ada kat dalam dada aku ni.......walaupun kita dah mampu utk ke sana ...tapi bagaimana dgn persediaan diri kita.....mcm mana dgn persediaan diri kita sepenuhnya....dan aku tak nak bila balik dr tanah suci..aku masih berkeadaan seperti ini....mesti aku maukan perubahan dalam hidup dan diri aku....tak kira la dr segi apa sekalipun....ALLAH telah bukakan pintu hati aku..



bila aku fikirkan balik.......aku rasa lebih baik aku penuhkan diri aku terlebih dahulu sebelum aku menjejakkan kaki atau sebelum aku menjadi tetamu ALLAH......biarlah ianya sempurna...


dan ALLAH juga telah aturkan pertemuan aku dgn USTAZ itu.....dan alhamdulillah aku bersyukur kerana di pertemukan dgn ustaz itu......dan bersyukur sangat2.........dan terima kasih ya allah kerana telah gerakkan kaki aku utk ketempat itu......


keesokkan hari...ustaz itu menelefon aku....dan bertanyakan sama ada bulan depan jadi ke tak aku nak menunaikan umrah......setelah aku bercerita detail dgn ustaz tu.......ustaz dan isterinya nak berjumpa dgn aku.....so aku aturkan pertemuan tu keesokkan harinya plak......di mana aku ke tempatnya.......maka berjumpalah aku dgn ustaz dan ustazah itu......setelah bercerita panjang.....dan setelah aku fikirkan semuanya.......dan aku tak malu mengaku padanya yg aku ingin belajar mengaji semula......


aku nak betulkan AL-fatihah....mengaji quran semula......dan belajar qira'ati......aku ingin mulakan semuanya......dan alhamdulillah niat aku itu di persetujui oleh HB dan mereka berdua......seperti yg aku katakan aku ingin penuhkan dada aku dgn ilmu dulu...dan insya'allah tahun depan jikalau umur panjang...ada rezeki........aku nak sangat menjadi tetamu allah.....semoga niat aku akan tercapai nanti.......kemungkinan kami akan pergi mengerjakan umrah sebelum mak aku berangkat menunaikan haji tahun depan..insya'allah....ini adalah niat aku semoga allah permudahkan segalanya......



AMINNNN..........

4 Comments:

lily lotus said...

insyaAllah sis...amin ;)

DatinDiaries said...

Lily: amin....:-)

bOnda said...

sis, mOga semuanya dipermudahkan.. =)
bestnye dapat jadi tetamu Allah..
saya ni ntah la bila dpt pegi..sOb sOb sOb..

DatinDiaries said...

bonda: sis pun tak tahu bila jugak ni..hehhehe..insya'allah ada rezeki dan umur panjangkan..sampailah kita semua kat sana nanti.....insya'allah...