July 7, 2009

MINGGU MENYIMPAN......

minggu menyimpan utk anak2 telah kembali.......hehheheee.......demi masa depan anak2.....

kat AMBANK ni memang aku suka betul menyimpan tau...mcm2 ada dan boleh di beli utk anak....kali ni dia org keluarkan colour box......dulu aku ingat lagi besar....sekarang kecik sikit la.....mesti anak2 aku happy bila dapat ni...hurmmmm

utk beli ni dalam akaun simpanan lebih dr RM500 dapatla beli dgn harga RM14.oo setiap satu....kalau kurang dr RM500 dalam akaun ......tak silap aku dalam RM20-25 sahaja....

memang budak2 pun suka la..tgk mcm2 colour ada.......

suka sangat Dik Ya dapat colouring book tu nampaknya.....happy bila tgk anak2 gembira dan tersenyum....

tapi yg keluaran 3 tahun lepas tu........lebih besar lagi...dan sampai sekarang aku masih lagi simpan.....tak bukak2 lagi...bukak yg kecik ni je dulu...........yg besar tu simpan..nanti dia org besar sikit lagi...huhuhuhuhu

anak2 memang suka asyik dapat dok colour buku je kerjanya......












Minggu ni tiba lagi.....minggu menyimpan bagi aku dan anak2........seperti yg aku katakan sebelum2 ini..masa depan anak2 aku.....aku tak nak tgk anak2 aku susah bila aku dah takde lagi....mana ada seorang IBU nak kan anak2nya susah dan menderita........seorang IBU pastinya nak kan anak2nya senang..tenang dan bahagia ....itulah doa seorang ibu...begitu juga doa aku utk anak2 kesayangan aku ini.........aku sanggup buat apa saje dan berkorban apa saja utk anak2 aku....


so cara atau permulaannya........aku hanya mampu 'menyimpan' utk anak2...yelah depan hari kita tak tahu apa akan jadi kan..so langkah2 awal kita mestilah buat sesuatu agar bila kita dah takde...anak2 kita tak kan hidup susah ......cukupla kalau aku je yg susah..tapi jgn anak2 aku.....hurmmmm....mummy akan buat apa saje....dan simpan mengikut kemampuan...yg penting anak2 mummy ada simpanan utk masa depan..itu yg penting....


pagi ni aku ke AMBANK dan PEJABAT POS utk simpan dalam akaun WAWASAN 2020.....semua tu utk ketiga2 anak pompuan aku..........manakala aku plak ...hurmmmm simpan setakat yg ada jelah......apa2 pun anak2 di dahulukan...




* tgh plan nak pi honeymoon lagi.......hehhehe

2 Comments:

Alicia said...

beb, anak i pun ada kaler tu...cam meriah je kan..banyak bangat! tapi satu la...kaler tak jelas..:D

DatinDiaries said...

Alicia: hehhehee....memang meriahlah dia org tu...asyik nak colour maler je...ah a kan....tak berapa jelas..biasala beb......berpatutan lah dgn harganya..hehhehhee