July 22, 2009

IKAN SARDIN...

inilah dia ikan sardin yg masak ala2 cincai je.........tak nak letak apa2 ramuan...juz panaskan je......hurmmmmm sedap weh...

makan mcm ni je...boleh......bagi aku boleh aje.....janji kenyang dan sedap.....hehhehhehehhee..














Malam ni aku terfikir nak sangat makan ikan sardin.....tiba2 je nak makan ikan sardin la plak...mcm2 betul aku ni.......dr petang tadi lagi aku dok terfikir.......kalau makan nasi panas2 dgn ikan sardin je ni mesti best kan......kebetulan hari ni kat Gerhana Matahari....so suasana sejuk dan redup je......time2 mcm ni lah yg buat aku asyik nak makan je......kalau bab2 hujan musim tengkujuh tu ...suka makan ikan rebus goreng....hurmmmmm sedapnya makan plak dgn nasi yg panas2 ......



ptg tadi aku boleh dok terbayang nak makan ikan sardin dgn nasi panas......aduiiii........aku tanyakan maid aku..ikan sardin ada tak kat rumah.....dia cakap ada.....okehhhh baik punya......aku bagitau kat dia tolong panaskan sardin tu....tak nak letak apa2 ramuan...hanya panaskan je...pastu dgn nasi putih yg panas2 dan ulam petai.....hehhehhehee....memang berselera betul aku makan...siap tambah tu plak.....aduiii apa la punya selera kan....tapi percayalah...memang sedap dapat makan mcm tu tau......kalau tak percaya cubalah sendiri.....hehhehee


mak aku tgk je aku makan mcm tu.....tapi dia dah tahu selera anaknya ni.....yg penting sedap.....dahla makan malam plak tu...siap tambah lagi.......pastu lepas makan kan..tabiat aku......lepas cuci tangan suka sgt cium tangan .....saje nak bau.....bau tak makanan yg aku baru lepas makan tadi....hahahhahhahahhaa...teruk kan..tapi itulah hakikatnya....best...


memang menu yg bestlah......sardin dgn nasi putih panas2..........fuhhh..

9 Comments:

ani_hasrul said...

sedapnyer sardin......huhuhuh.....lapor la pulak....hehehhe..........

DatinDiaries said...

Ani: hehhhe memang sedap makan sardin yg hanya di panaskan sahaja....jgn letak apa2 pun..pastu mkn nasi panas2...weh sedap weh.......terliur ko ani tu..hehee

joegrimjow said...

ni makanan kalah org bujang
gygy

DatinDiaries said...

joe: hehhehe....tapi sedap tau makan mcm ni...hurmmm...

ina said...

sardin tu ade letak cili tak? sesekali makan sardin memang sedap.lagilah sardin cap ayam.

DatinDiaries said...

ina: ah a ni memang sardin cap ayam sekor...hehhehe...lupa plak nak letak cili....tapi memang best la...makan mcm ni..nak makan plak la ari ni..hehhe

Mrs Taj said...

ikan sardin mkanan plg enak! yum yum yum

misz_A said...

akakkk... disebabkan entry nih..saya telah melantak ikan sardin malam tadi.. hancuss my diett... uwaaaa.. hehe

DatinDiaries said...

Mrs Taj : hehehe ikan sardin memang enak..tambah2 kalau makan dgn nasi panas pastu hiris cili plak...perghhh


Misz_A: hehhee...kan...dah tergoda tu nampaknya....tapi IKAN SARDIN memang THE BEST lah...hehe