July 30, 2009

GYM........

ha...anak aku tukang ambik gambar aku......tak larat la nak heavy........hari pertama kena rilex dulu.......nanti2la.......

kat sini memang semua peralatan cukup.....kalau betul2 rajin.....memang dalam masa sebulan anda boleh kurus...tapi kena ada disiplin diri la....

yg ni paling aku suka......dan boleh buat cepat kurus........kat rumah aku pun ada.....tapi malas nak buat.........lagi best kalau pegi GYM ...hehhehe....ngada2.......

nanti................bila waktunya aku nak nekad ni.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa













Hurmmmmm memang dah lama aku tinggal tau.........dulu aku ingat akulah HANTU GYM.......setiap hari dan setiap petang adalah wajib utk aku......dulu masa aku belum dapat Dik Ya.....badan aku lebih kurang mcm sekarang.......ala2 chubby kan.....hah hah hah .....ye ke chubby....bukan gemuk ke......hahhahhahhaa....masa tu aku memang takde benda nak pikir ...pikir nak shopping jelah kerjanya.......tak tahu apa nak buat.....pegi jalan2 dgn anak2.........shopping...tu lah kerja tetap aku suatu ketika dulu....huhuhuhu......tu yg badan aku naik mendadak...makan lalu...tidur lena..mandi basah .......dan dapatlah hasilnya......dulu size baju aku XL....boleh di katakan semuanya besar2 belaka...takde yg nak merasa pakai baju size S ni......sedih kan......so masa tu jugak adalah kan............cabar aku nak tgk aku dan asyik perli badan aku je......aku boleh senyum......rilex je....dan sampai satu ketika aku dah naik bosan dan naik hantu.......dgn apa yg aku dgr........so aku bernekad......aku cakap....bagi masa kat aku 1 BULAN SAHAJA....utk aku kurus kan badan aku....



so ..mulai ari tu aku terus pi masuk members kat Renaissance Hotel bahagian Fitness kat KB....dan kalau kat KL aku join TRUE FITNESS......setiap hari iaitu setiap petang aku akan pegi GYM selama 2 jam.....lepas tu aku akan swimming 2 jam......sauna 1 jam dan masuk jakuzi 1 jam.....memang giler kan.....begitulah aku lakukan setiap hari dan setiap petang.....sampai aku pernah jadi gelap mata tau........nak pitam....jalan pun pegang dinding je......tapi aku dah nekad dah time tu...aku tak kira apa nak jadi......selama sebulan aku buat tanpa henti.....dan akhirnya aku dapat pakai balik baju aku yg berSIZE S...........hahhahahahha...apa lagi memang shopping sakanlah aku segala jenis baju yg ada....yg segala jenis baju yg aku terlintas nak pakai.......memang enjoy betul lah aku shopping time tu.....yelah badan mcm model kan......hahahhahha perasan........lepas tu bila dah tgk aku mantain je kan........hurmmmmmmmmm............aku pun dapatla Dik Ya plak.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......habislah badan aku balik......tapi takpe rezeki jgn di tolak..........kali ni aku bergaya dgn baju mak2 buyung la plak....hehhehhee......pastu aku mantain balik.....



tapi sekarang..........kenapa aku tak bleh nak buat mcm dulu........adeiiiii susah sgt ke aku nak jaga badan macam dulu balik.......cuma mungkin tahap nekad aku belum sampai lagi kot.....tak kanlah nak tunggu nak masuk kereta tak muat baru nak sedar........waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...tak naklah aku sampai mcm tu skali kan..........tapi bila ye aku nak ada niat nekad mcm ari tu........



semalam ....konon2nya aku pegilah GYM....tapi lari tak sampai 1/2 jam dah semput hahhahahha...dan sakit2 badan la plak.......aduiii...takpe biasala dah bertahun atau berkurun lamanya aku tak dtg GYM....mana bleh nak over terus kan...slow2...la.....aku ingat nak sambung balik la membership aku tu.......bolehlah setiap hari aku dtg gym ......mcm dulu.......adakah aku akan jadi mcm dulu.....BADAN mantain mcm dulu.....kurus aku dulu bukan kurus cekeding bodoh tau.......tapi boleh tangkap leleh gitu...hahhahahhahhha ( saje je nak sejukkan hati )hhahahhahhahahhaa...


doa2kanlah aku ye.......semoga aku ni rajin hendaknya nak menguruskan badan..hehhehee....

2 Comments:

lily lotus said...

lamanya tak workout! selamat mendapat shape yang diinginkan

DatinDiaries said...

Lily: hehhee..agak2nya berapa lama la bertahan ye...hehhehheee