June 3, 2009

JOM BALIK....

sebelum tu singgah beli keropok lekor kat kedai ni.....hurmmmm ni cuma nak berkongsi lah ye....kalau di beri peluang tak payahla beli keropok kat sini.......tak sedap....langsung tak sedap....dah la masin...aku beli utk makan dalam kereta je RM2...tapi tak habis.....aku makan cikit je.....tapi memang tak sedap....tempat ...hurmmm agak kurang bersih sikit.........bukan apa...cuma nak berkongsi je..mana yg bagus dan tak bagus..kita kan bayar...nak la yg sedap kan.....tapi kat situ memang banyak lagi pilihan..bolehla pilih kat kedai2 tepi tu.......tapi apa2 pun keropok lekor Batu Rakit memang the bestlah.......hhehee

aku suka tgk budak ni...dan budak ni memang boleh di puji.......masih muda lagi tapi tak malu nak mencari duit dgn cara mcm mana sekalipun.......dia jual 'satar'.....sedap jugakla tapi aku tak suka makan satar..aku lebih suka makan 'otak2'....drpd dok merempit dan melepak ntah apa2...baik meniaga mcm ni.....buat apa nak malu...dapat jugak duit..........sikap yg perlu di contohi oleh kaum2 remaja .......

ni kat Tok Bali...biasanya kita tgk kapal...bot.....perahu.....kat sungai atau laut......kali ni kita tgk kat atas darat plak....hehehhehhee.......ni adalah salah satu daya tarikan pelancong yg terdapat kat Tok Bali....masih banyak lagi......cuma aku sempat ambik yg ni jelah dulu ye.........

kalau melalui Tok Bali ....memang gila la nak beli buah2 tembikai.......dah la murah2....manis2 plak tu................fresh gitu.....

memang banyak pilihanlah....buah2nya takdela besar sangat........cute2 je......tapi manissss....sangat2..

kami makan kat situ 1 biji.....fuh...sedap.....manis..........cuma kalau tembikai jenis ni..banyak biji la.......tapi sedap......ni nama dia tembikai madu.....

kakak tak ketinggalan nak mencubanya........tak tahan la tu.....tu sampai keluar dan makan kat luar tu.......memang sedaplah......

baru saja sampai rumah.....fuh...penant.....bila masala dia org ni dok bergambar.........aku dok asyik bercakap dgn org nak jual tanah ni........menarik gak tanah tu.....tapi ada duit ke aku nak beli ni...huhuhuhuhuhuhu......

muahhhhhhhh....













Setelah habis pusing2 kat Bukit Keluang tu maka tibala masa utk kami balik.........ingat aku nak pegi ke Terengganu plak...tapi hari pun dah ptg.....sampai mesti malam...pastu esok hari nak ke KL plak..mestila penat kan.....so tak jadilah.....next time aku ke Terengganu plak...ni nak bawak anak2 pi Pulau Perhentian...bila la agaknya ni......mak aku nak sgt pegi ke sana....aku pun belum pernah pegi lagi....hehhehee....nanti la lepas2 ni jelah....dekat je tu....



semasa nak balik ni plak...banyak persinggahan la plak.....nak beli itu dan ini........



so kita layan gambar jelah ye.....

0 Comments: