June 1, 2009

BALIK KB...

so singgahla check kereta dulu....tambah minyak power stereng dan cuci bateri jap......

hurmmmmmmm.....best betul la Dragon Fruit ni di minum..........lepas Kuala Lipis..ada jual kat tepi jalan..ladangnya kat atas....buahnya memang sedap dan manis...dahla harganya pun MURAH.............colourpun cantik.......

berlambak buah.........jap lagi tuan dia cakap......habisla semua buah2 ni...ada org dr Kelantan nak dtg borong.......hurmmmmmmmmmmm......yelah kat Kelantan mehal jugakla....tapi kalau beli kat sini memang jauh lebih murah tau.........setiap kali kalau dia bukak gerai.....aku pasti akan singgah beli..........

Alhamdulillah......dah selamat sampai ke Tanah Kelantan......tapi..........hurmmmm...dah boleh tukar dah tu singboard tu.....dah nak menghadapi zaman kelusuhan dah tu.........rumput rampai kat sekeliling tu pun kena mesin jgk tu..baru la cantik........kebersihan tu penting.....hehhehee

singgah beli buah baulu......memang best giler....lepas je singboard memasuki kelantan...kat sebelah kiri kat depan tu...ada jual kuih baulu dan akok........memang sedap banget....nyesal beli sikit.......hehhehhee

persinggahan terakhir aku sebelum sampai ke rumah....adalah aku akan singgah makan Mee Kg Pek dulu kejap...makan sampai kenyang....barula aku akan bertolak balik ke KB......memang dah tak berhenti la lepas tu.................tapi mee kali ni kurang power la......tak tahu la plak...mungkin aku letih sgt kot......











Mak aku dah call tanya bila nak balik........hehhehhehhe........yelah bila kat KL ni harap maklumlah ye......tapi anak2 memang tak ketinggalan la pi sekolah..cuma Dik Ya jelah....kalau aku takde..atau outstation Dik Ya la yg senantiasa cuti........nasib baikla Dik Ya pra lagi kan..kalau tak memang tak kemana2 la mummy agaknya....


tiba masanya utk aku balik ke KB...tak bleh nak tunggu balik bersama dgn HB aku......so aku kena drive sorang2 la nampaknya.....takpe aku dah biasa..........perjalanan dr KL - KB mengambil masa 5...7....jam..kalau bawak cam Formula 1 memang cepatla sampai...hehhehhee....


HB aku dah pesan banyak kali dan suruh aku pi tambah minyak power stering kat Cikgu M....iaitu kat workshop kat Batu Caves tu.........aku sampai je kat kedai tu.....tgk kedai dah tutup...takdela terlintas kat fikiran aku nak ke tempat lain....so aku terus blah la...dan terus menuju ke Gombak nak balik KB.....time tu aku dok QSO dgn HB aku melalui radio......aku bagitaula yg kedai tu tutup dan aku tgh menuju ke Tol Gombak.......di marahnya aku......huhuhuhuhu....dan disuruh pusing balik pi cari workshop lain plak.......dia suruh aku tambah jugak...katanya bahaya....coz minyak power stering aku memang dah tahap nak kekeringan........maka pusing balikla aku pi cari kedai David plak...hurmmmmmmm.......manalah aku tahu bahaya ke tak......aku tahu bawak je..........inilah pompuan...tahu bawak kete je......mana la reti nak check semua2 tu...huhuhuhu....tapi tak semua tau....ada jugak pompuan yg lebih hebat dr lelaki kalau bab2 kereta ni..hehehhehhee

0 Comments: