May 19, 2009

SANTAI DGN MAKANAN.....

kesian plak tgk itik tergantung mcm ni.....tapi kalau buat masak lemak cili api ..sodap ni........huhuhuhu

sambil2 buat blog.....makan pisang........hurmmmmm .........memang amat bz lah aku dgn blog aku sekarang ni..banyak benda nak aku tulis...............

ni plak keropok lekor...yg aku dgn HB pi beli kat Terengganu 2 hari lepas..........aku suka makan 'rebus' ( steam ) ....goreng tak suka sgt la......makan mcm ni lagi sedap tau.....










Fuh....lega betul......segala entry yg dok ikut Q selama ni...semuanya aku dah selesaikan.......bolehla aku rilex sikit......ni asyik dok pikir ..bila la nak selesai tulis dalam diaries kesayangan aku ni.....tapi kali ni memang tak habis2 lagi dgn makanan nampaknya...


lepas ambik anak2 sekolah......aku bersama HB dan juga mak aku ni pi Pasir Puteh..kalau tak silap aku kat Bukit Abal kot..........semata2 nak beli gulai kawah kat sana.....aku dah pernah makan gulai kawah kat situ......memang sedap giler.....dan teramat2 sedap.......so kali ni aku teringin lagi nak makan...tu yg aku sampai ke sana tu...jauh gakla dr Kota Bharu ni......tapi nak makan punya pasalkan...jauh pun kami pegi jugakla......memang puas hati la kalau dapat makan gulai kawah kat situ.....


lepas je beli gulai kawah...mak aku nak beli itik plak........coz dia nampak ada org jual kat tepi jalan tu......dok tergantung je.....lepas tu mak aku nak beli daging plak.....berhentilah plak kami singgah beli daging..........huhuhuhuhu......


sampai je kat Pengkalan Chepa...mak aku suruh pi pasar kat Chabang 3 plak..beli kangkong utk arnab2 kat rumah ni.....alang2 dah sampai kat pasar...bukan kangkung je yg di beli......beli je apa yg nak makan.....sekaligus beli ikan.....ayam...terus.....tak perlu la banyak2 kali aku nak masuk pasar............oklah aku dah nak tido....dah pukul 3 pagi ni......huhuhuhuhu................



gud nite........zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..

4 Comments:

SaraGurL said...

AIYOOO...
MERIAHNYER DGN MAKANAN DLM BLOG NII..HIKKHIKKHIKKKK
PASTU ITIK TUU...ERMMM, SDAP KER ITIK LAU MKN?
26THN HIDUP, LUM PNH MKN LAGI...

DatinDiaries said...

Sara: huhuhu...rugi la dik sara oi kalau tak makan itik...sedap woo...nanti mai kelantan...sis masak gulai itik..hehhehe

vy said...

Datin
saya suker makan ITIK !!!!!!!!!!!!!!!!
nanti pegi sana nak makan itik banyak banyak !!!

DatinDiaries said...

VY : hehhehhe....memang sedap tau...gulai sedap.....goreng pun sodap tau...
bila nak dtg KB ni