May 4, 2009

PERLIS - PART 2

mcm biasa jugak...pagi2 lagi kami bangun dan turun breakfast kat coffea house jap.......lepas tu barulah kami mula bergerak ke tempat yg di tujui.....

singgah kat Taman Ular ....aku tak masukla....hanya anak2 aku je yg masuk........

cam askar je gayanya bergambar ni Kak Ngah....huhuhuhuhuhu

alahai baju pink tu.....keciknya dia....huhuhuhu

Kak Ngah bersama Dik Ya.....ni dia orgla pandai2 ambik sendiri gambar2....aku dok kat luar je...yelah nak tgk apa sangat.....huhuhuhu

ha...tgklah bontot2 ni......huhuhuhu...punyala ramai org dok beratur nak beli mempelam harum manis..........

pastu kami sinhhag kat Restoran Kampung Rini......makan masakan kampung....segala jenis lauk dia memang boleh tahanla............tempat makan pun selesa....luas.....














Haaaaa....ni plak tiba hari ke dua aku kat Perlis.....ari ni ada jugaklah aktiviti yg kami lakukan.....salah satunya...aku ke ladang mempelam harum manis......hurmmmmm memang sedap sgt mangga harum manis ni.....tak pernah plak aku makan sebelum ni...biasanya yg paling sedap aku makan buah mangga ni..adalah mangga dr india.....bagi aku tu dah di kira sedap...mangga tu di jual di Restoran Insaf kat Jalan TAR.....tapi mangga ni memang best jugak...rasa pun cam nak lebih kurang sama je......



rasa mcm tak cukup je beli....tgklah kalau ada kesempatan ..bila nak balik ke KL aku nak singgah beli mempelam harum manis la.....


jom kita layang gambar2 yg sempat aku rakamkan utk hari ke dua...........

4 Comments:

KV said...

kv tak pernah try mempelam harum manis. Best ek?

lily lotus said...

mcm sedap jer...mempelam harum manis itu...hehe

bukhairiah said...

jom singgah2 blog..tukar2 pendapat...

DatinDiaries said...

KV : memang sedap sgt2....cubala makan mempelam harum manis tu.....


Lily : bukan mcm....tapi memang sedap sgt2

bukhairiah : jap nak jenguh kat rumah awk jap..hhehhe