March 1, 2009

JANDA BAIK - PART 1

di iringi bacaan doa sebelum konvoi kami bergerak ke Janda Baik...




kaum2 ibu bergaya .....sebelum kami bergerak ke Janda Baik.....adegan posing mosing ni mesti di lakukan.....

ini adalah polis gaban malaysia.....huhuhuhu....

cuba anda perhatikan kereta dia.......ari tu kereta dia kena tembak kat penjenayah kat jalan ipoh.....ada kesan 2 tembakan kat cermin depan kereta tu.......tu buktinya...... dia sebenarnya adalah polis gaban malaysia......:-)



inilah dia Hero Semalaya....iaitu Din JB.....hehehhehe...katanya dia tak nak gambar dgn org lain....dia nak gambar dia sorang2 je......huhuhuhuhu......

konvoi kami baru saje sampai di Genting Sempah.....sebanyak 30 buah proton perdana yg ikut serta bagi aktiviti bersama anak2 yatim di Janda Baik....

Rumah anak2 yatim Nur - Zaharah......kat Janda Baik.....











Hurmmmm....ganas betul ayat kat atas tu ye.......

hari jumaat pagi aku bertolak ke KL....ni hari isnin dah nak balik KB...waaaaaa....drive sorang2 la gamaknya aku ni....HB aku plak mayb balik hari jumaat ni...apa2 pun dia kena balik jugak..coz ada hal yg nak kena selesaikan kat KB...penting tau.....HB aku mesti ada...kalau tak susahla aku.....hehhehe....cam suspen je kan......takde apa lah...cuma ada sedikit kerja je yg nak kena aku buat dgn HB aku...penting tu memang boleh di kira penting jugaklah....

sampai je KL ......balik rumah mandi manda dulu.....buat apa2 yg patut dulu....pastu aku dan HB keluar pegi BSC jap.....nak pegi cuci rambut la...dah lama rambut ni tak ke saloon...pilihan aku semestinya A Cut Above kat Bangsar Village.....sememangnya aku sungguh berpuas hati..kalau aku mendandan rambut aku kat situ.....dah sebulan lebih aku tak ke sana.....ni bila sampai je....dia dah berpindah tempat...coz tempat asal sekarang tgh buat renovation......sekarang dia kat tingkat bawah sekali sebelah dgn DOME...senang je nak cari...mulanya aku tak perasan jugaklah kedainya kat situ...nasib baikla mata aku ni tajam jugakla.......hehhee...boleh terpandang kat situ......takdela terkial2 nak cari kat mana dia org pindah plak...hehhehhe

hari ni aku ke Janda Baik bersama HB....syamina dan juga ahli2 PROPERD yg lain......ini adalah program mak saudara ( ad towing ) bersama PROPERD dan juga anak2 yatim.......setiap kereta kami muatkan 2 org anak2 yatim utk di bawa berkelah di Janda Baik....tempatnya memang best sgt2.......dan aku sampai menitiskan air mata melihat anak2 yg bernasib malang itu menceritakan hal latar belakang keluarga......kebanyakkan dr keluarga yg susah2...dan keluarganya menghantarnya ke situ......

kesian anak2 itu...tapi alhamdulillah ...mereka semua di jaga dgn baik......timbul plak dalam hati aku nak mengambil anak angkat ( anak yatim ) kalau ada rezeki ambik anak lelaki.....tapi bukan senang nak ambik anak angkat ni...banyak prosedure yg nak kena kita lalui.....kalau ada rezeki adalah..kalau takde un takpe...sekadar niat di hati saje....coz aku betul2 tersentuh apabila memandang mereka.....teringat anak2 kat rumah....sebab itulah sebelum aku takde ...aku akan sediakan semuanya utk anak2 aku...supaya mereka tak akan susah jika aku takde nanti.....hurmmmmmmm...sedihla plak.......ok lah tukar topic lain ye..


ps: terima kasih kepada Ad towing sekeluarga......

0 Comments: