December 10, 2008

PERSIAPAN RAYA HAJI - PART 2

ni yg dah di buat awal2 persiapannya......utk di bahagikan kepada org2 kampung.....

anak2 adalah peneman aku yg setia.....ni alat penimbang..nak timbang daging la...biar sama banyak..dan barula adil dan saksama nak bagi pun.....

hehhehhe...ni rupa bentuknya yg belum aku potong sepotong2 nya.....hehhehhehehhe..kakak aku hanya gelak je..aku takut nak potong...yelah kang tersembul apa2 yg tak patutkan.....maklumlah 1st time la katakan....hehhehehe

ni lah rupa dalaman batu lembu nih.......eiii.....mcm pengat pisang kan.....hahhahahhahahha

uwekkkkkkk.....eksyen je ni.....tau tak apa yg aku buat2 nak makan tu....apa ye nak sebut...k__e embu..hahhahahaa...tapi kakak aku cakap kalau goreng sedap.....so...aku pegang dan potong btl2 K__E tu.....eiiiii.......

di penuhi oleh daging2 lembu......suasana yg betul2 menyeronokkan bagi aku time nilah...nak bahagi2kan dging lembu utk org2 kampung.....HB aku time ni tak tahu dok kat mana......ni kira tugas masing2 la ni...

tengok tu...punyala sibok kat bawah tu.....nak bagi jantung lembu ni......dan nak siapkan daging2 plak...mau tak sakit badan aku ni....penat la

ha ni 2 org anak buah sayala......kalau dia org dtg..kat sinilah dia org main....kat luar rumah....nak bersepah pun sepahla kat luar...jgn kat dalam rumah dahla..hehhehhehe.....apa2 pun yg pasti ahli keluarga memang tahu perangai mak saudara dia yg tak suka bersepah nih.....cutenya pakai baju raya nih..




Setelah segala2nya dah di beli dan dah disiapkan.......mcm biasala pagi2 lagi..tapi nak kata pagi sangat tu taklah jgk kan...hehhehe....aku..HB dan ahli keluarga ku yg lain memang sibuk lah.....pakaian aku hari tu plak t-shirt dgn berkain sarung batik je....dan boleh dikatakan kain aku tu penuh dgn darah lembu ..yelah dok bersila nak settle kan daging lembu utk dibahagikan kepada org2 kampung dan ahli keluarga yg lain..... HB aku plak kesian kat dia..dahla demam selsema...sakit pinggang.....tapi apa2 pun kenala jgk buat kerjakan..hehhehe yg penatnya akula tgh2 malam nak kena mengurut badan dia ....hurmmmmm...nasib baikla tau jgk bab2 mengurut nih.....pastu dia urut aku la plak....ahaks.........ish...ish....

0 Comments: