September 26, 2008

SAMBAL DAGING..........

Sambal daging yg baru masak...panas2 lg..wooo

Alahai pembuat sambal pun...sedihnya...hehhehehhe

baru je sampai tempat proses sambal daging dan ikan

Rebus daging dulu

Saje je nak cuba buat....



Tudung Hitam..tukang sibok...


Ni proses letak bawang merah dan santan kot...

Takde kerja betul anak aku dan maid aku ni......dok tiup api tu..hehehe



Hari ni cuti...adala masa nak bwk anak2 dan mak aku ni keluar....ari lain bukan tak bleh pun tapi tak ari jumaat la biasanya aku bwk dia org semua keluar.....tgh hari ni aku pegi ke Kampung Laut....nak pegi beli Sambal Daging dan Sambal Ikan kat tempat yg di proses...aku tak suka sgt beli kat Pasar...coz bagi aku kat pasar kebanyakkannya mesti yg dah lama ...so aku pegi beli di rumah je terus...tentu yg baru dan panas.....emmmm..lagi sedapkan... harganya plak takdela mahal..kalau kat pasar mesti dah di up kan harganya...betul tak.... sambal daging ni aku beli nak buat POPIA GULONG...emmm bestnya....nak buat raya...lagipun aku memang suka sgt makan popia gulong ni...aku tak suka beli kat kedai...bagi aku makanan tu kdg2 berbulan lamanya...so buatla sendiri....lagi best kan......

0 Comments: