June 17, 2010

CUTI2 MALAYSIA @ PENANG - PART 2

Akhirnya..setelah dekat 1 jam menunggu dia org call aku dan bagitau yg bilik kami sudah siap dikemas.nasib baikla ada kedai yg bleh aku cuci2 mata kat sekitar Hotel nih..kalau tak..memang haru gakla nak dok kat Lobby berjam-jam lamanya.dan aku jugak tak salahkan pihak Hotel..coz aku bagitau dia org yg kami mungkin akan sampai lebih kurang jam 4.00 petang dan aku tengok dia org punya bz memang tak hengat..so kira aku bertolak ansur gakla...

Tak sabar2 nak masuk bilik nih..dan aku jugak tak sabar2 nampaknya nak tengok mcm mana rupanya bilik yg kami nak tidur malam ni..biar berbaloilah dengan bayarannya.al maklumlah aku ni bukannya selalu pun dapat tidur Hotel 5 star nih..bila dah dapat..memang x-ted punyalah lebih.apa2 pun jom kita naik dulu..nak masuk lif kena touch card dulu..kalu dok gak...lif dok kerah situlah.hehhehhe.

Bukak je pintu lif ..siap ada kerusi utk bersantai mantai lagi..apa lagi..ambik gambar plak la aku anak beranak..darak weh aku anak beranak nih.huuhu..sabar jelah ye anak2 mummy..nak buat mcm mana..kita bukannya selalu dapat duduk Hotel dan Holiday pun..tak mcm org lain..yg selalu kesana sini..dok Hotel tu..Hotel ni...tapi anak2 mummy....takpe...bersyukur dengan apa yg ada ye..inilah dinamakan kehidupan ye anak2..cuma mummy harap anak2 mummy nanti tidak akan hidup susah mcm mummy...tu je harapan mummy utk anak2.

Dah..dah..jom kita masuk bilik dulu..jap lagi nak turun pi main Lagoon plak..aktiviti yg sememangnya aku dan anak2 aku tak sabar menunggunya.lagipun kami masuk Hotel pun agak lewat sikit..so nak kena cepat2la..dapatlah main lama2 sikit...kita kan dok 1 malam je kat Hotel ni..so jgn buang masa..dan memang takde masa langsung nak dok dalam bilik.

528 adalah bilik kami anak beranak.iaitu bilik Deluxe Seaview...

jom kita tengok apa yg menarik kat dalam nih.....Mariiiiii.

Mak aiii bestnya katil....nak sampai paras pinggan aku ke apa...memang best..empuk gitu...tapi..mcm mana anak2 aku nak tidur...aku ambik katil 2...mcm mana 1 katil je nih plak...adeiiiiiii...tak kanla aku nak pi tukar bilik plak..dahla semuanya penuh...nak tak nak terima jelah apa yg ada kan....tapi mcm mana anak2 aku nak tidur plak nih..nak tidur atas katil semua skali memang tak muatla..

Hurmmmmmm..dan aku rasa malam nanti mesti aku akan dapat idea mcm mana nak bagi anak2 aku pun selesa gak tidur..aku sebagai mak ..tak selesa sangat pun takpelah..janji anak2 semua berada di dalam keadaan yg baik.

Amboi Dik Ya bukan main seronok lagi nampaknya...siap nak panjat katil lagi tu...dan masing2 semuanya dah penat..so apa kata kita landing dulu ye anak2..pastu baru tukar baju...dan kita pi layan Lagoon kat bawah plak.

Biliknya memang simple sangat...yelah namapun Rock N Roll..tapi takdelah sampai cadar terkoyak rabak dek kerana Rock.hehhehhee..tapi sesuailah segala hiasan dalam bilik ni dgn nama Hotel .....cantik dan simple..i like..

Jom layan setipa gambar yg sempat aku ambik..sementara anak2 aku dah siap landing atas katil dah time nih..sempat gakla aku ambik gambar disetiap ruang dalam bilik nih.kalau kurang cantik aku punya gambar..maka ianya datang dari kamera aku lah ye..sedangkan bilik nih memang cantik banget.hehhehe..kamera murahla katakan..tapi nasib baik ada daripada takde..betul tak..syukur..

Ha..ni dalam bahagian bilik air..sebelum digunakan..aku kena ambik gambar dulu.hehehhe..simple jugak...tapi semuanya aku tak guna dan pakai pun..aku terus ambik dan simpan dalam beg..sebagai kenangan.hehehhehe....jgn mare naaa..aku rasa bukan aku je yg buat mcm ni..korang pun sama gak kan..mesti bawak balik sebagai kenangan..betul tak...tak betul..tipulah tu..hehhehe.

Inilah dia HB aku...sempat lagi tu nak suruh aku ambik gambar dia sedang tunjuk label nih..hurmmmm ..ingatkan aku je camni..rupanya dia sama cam aku gak..kih kih kih..

Tapi dalam ini gambar dan kebanyakkan gambar..kenapala gambar aku tak banyak..asyik gambar HB dan anak2 je...waaaaaaaaaaaa..mana gambar aku sebagai kenangan..dah aku yg tukang ambik gambarnya..tu pasal la takde gambar aku.huhuhu..sabor jelah..memang tak aci betul la.

Ada kelihatan rumah Banglo dihujung sana tu ialah tempat SPA...tapi aku memang takde masa nak spa2 nih..dah la dok 1 malam je..check in pun dah petang..ada hati nak spa2 la plak.hehhehe..baik aku layan anak2 aku main kat Lagoon lagi bagus...dah datang pun untuk bercuti dengan anak2..so kena layan anak2 jelah.hehhe.

Ni pandangan dari balkoni bilik aku lah..cantik betul la..tenang je bila tengok laut.

Dan disebelah kanan plak ialah tempat utk kanak2 bermain.dan kat situlah Lagoon utk kanak2 dan mak bapak skali.nampak cam best je ni...oklah..anak2 siap2 cepat..anak2 turun dengan papa dulu..pastu baru mummy turun ye..mummy nak kena kemaskan baju2 yg dah dipakai dalam plastik dulu..bila dah kemas barulah mummy akan turun..

Macam biasa gakla aku nih..memang kemana-mana pun memang nak kan senantiasa kemas..bukan apa.bila anak2 dah naik nanti..takdelah aku penat sangat nak kemas itu dan ini..hanya selesaikan anak2 pakai baju tidur je..kan takdelah penat sangat.hidup mesti ada disiplin..dan aku plak memang akan siap2kan terus baju yg dia org akan pakai dan letak atas katil termasuklah dengan baju HB aku sendiri...

wow cantiknya..memang tenang bila kita tengok laut nih sebenarnya..bila dah petang macam ni..makin ramailah plak yg main kat kolam nih...aku plak jap lagi nak turunla..layan bergambar dulu.

Ok dah anak2...jom pi tukar baju mandi....hari pun dah nak petang nih..jangan buang masa ye semua..kita dok kat sini hanya 1 malan je..ingat tu 1 malam je tau..so jgn bazirkan masa anda dok termenung kat balkoni je ..hehhehhee.

Ayakkkk..ingatkan nak tukar baju...tapi siap landing la plak...adeiii bila la agaknya nak tukar baju nih wahai anak2 ku sekalian.

Best betul tengok dia org landing atas katil nih.Dik Ya pun buat peace..kecik je jari tu Dik Ya weh...tak nampakla..kena perhatikan betul2 la jari Dik Ya tu..barulah mummy nampak.hehhehe.Kak Ngah punya stail plak cam nak tidur je nih....penat ekss..kesian anak2 mummy semua nih..Kakak plak memang senantiasa ceria kalau bab2 nak berjalan atau mandi kolam nih..dan HB aku plak bergaya ala2 penat...hurmmm

Aik ada lagi gitar kecik nih....cute je gitar nih...kat cadar dan 'sampul bantal' nih hanya ada satu je gitar kecik nih...so aku ambik gakla gambar nih..sebagai kenangan la katakan.

ok..tada..bilik air yg dah aku kemas dan susun atur bagai...manakala anak2 dan HB dah turun time nih...so inilah masa utk aku buat kerja aku..hehhehe..dan aku pun jap lagi nak turun gak..main dengan anak2.kan kalau aku tak turun ..mesti tak best..

Kat sini pun aku nak gak ambik gambar.hehhehhee..anak2 aku nak sangat makan potato tuh....aku cakap ishhhh jangan ambik dan makan..mahal tau..nanti kita pi beli kat depan tu...nak berapa banyak..bleh aje...hehhehe..bukan kedekut..tapi berjimat cermat.huhuhuhuhu....cian anak2 mummy...

Dan baju ni plak memang langsung aku takde masa nak pakai..bila masa la aku nak pakai...takde maknanya..kalau Honeymoon haruslah kan...pakai yg ni je..tak payah pakai baju bagai..senang.....tapi aku ambik gambar jugaklah ye..utk kenangan kat Diaries kesayangan aku nih.


Dan last skali utk entry ini adalah gambar barang yg seharusnya aku bawak dan senantiasa bersama aku..iaitu 'Lappy' kesayangan aku..sejak ada benda alah ni lah ...aku pandai buat Diaries la...tu pun diajar oleh adik aku la...hehhee...dah pandai ada FB ..ianya diajar oleh HB aku.hehhehe.

So ianya memang amat penting utk aku...cuma aku takde masa je nak tilik benda alah ni buat masa ni..harapnya malam2 nanti dapatlah aku luangkan masa update Diaries kesayangan aku nih yg punyalah banyak entry yg dok menunggu giliran.

2 Comments:

El-Zaffril said...

Comelnya anak beranak tido atas katil tu

DatinDiaries said...

yaaa..bukan main seronok lagi bila tgk dia org dok berguling2 atas katil tu ha..hehhee