June 14, 2010

CUTI2 MALAYSIA @ PENANG - PART 1

10.00 Pagi - Aku dan anak2 serta cam biasalah iaitu HB dan mak aku bertolak dari rumah nak ke Penang.Cuti2 Malaysia nampaknya dah pun bermula..dan makin surutlah jugak nampaknya mana2 yg dah tentunya surut..Tapi untuk anak2 tersayang memang aku sanggup buat apa saja.Asalkan anak2 happy bila tiba cuti sekolah.dan aku jugak yakin inilah saat2 yg ditunggu-tunggu oleh anak2 kesayangan aku nih.

Singgah makan kat R&R Rawang dulu..coz aku teringin sangat nak makan Gulai ala2 Masakan Padang gitu ...dah lama aku nak makan..dulu pernah la singgah kat sini, tu pasal la pagi2 ni aku nak menyinggah kat sini lagi...mana tau kot2 dapat makan Gulai tu lagi.

Sayang seribu kali sayang nampaknya dan memang dah takde rezeki aku nampaknya.Masakan tu siap utk makan tengah hari je..dan aku plak sampai seawal pagi..manalah nak ada semua tu..tapi tak kanlah aku nak menunggu sampai tengah hari plak kot..melampau namanya tu.hhhehe..so aku anak beranak makan jelah apa yg ada.

Aku plak makan Nasi Lemak..dah la dalam tu apa pun takde..juz ada sambal je..mahal plak tu..tapi memandangkan itu adalah rezeki aku utk pagi ni ..aku makan jugaklah..tak baik tolak rezeki kan.so makan sampai kenyanglah aku anak beranak kat sini.lepas ni terus nak gerak ke tempat yg seterusnya.

Aku mmg plan nak ke Penang, manakala mak dan maid aku tinggal kat rumah Kakak aku kat bukit Mertajam.Mak aku nak tidur kat rumah kakak aku..coz aku ke Penang pun hanya 1 malam je..tu yg dia malas nak ikut tu..

Lepas je makan..kami terus gerak..masuk kereta tak sampai 5 minit..dan inilah hasilnya..makan kenyang..tidur pun lena kan..best betul aku tengok anak2 tidur nih.kesian plak tengok muka sorang2 time dia org tidur nih.

Semoga anak2 mummy dapat mimpi2 yg indah ye.hehhee

Dah memasuki IPOH nampaknya..tak sangka plak...cepat plak sampai kat Ipoh ni.aku plak cam biasala memang tak akan tidur dalam kereta punya, tambah2 lagi kalau HB aku yg bawak..hurmmmm..kalau aku nak lena tidur pun kena adik lelaki aku yg no 2 bawak..gerenti aku akan tidur punya.

Alhamdulillah selamat sampai jugak aku akhirnya kat Tol nak memasuki Negeri Pulau Pinang nih.sampai je aku terus pi hantar mak aku kat umah kakak aku kat Bukit Mertajam dulu.Mak aku tak ikut coz katanya serba salah je kalau dia nak pegi coz 1 malam je..lagipun takde apa kat sana pun..selalu sangat pegi..kalau pegi pun asyik tempat yg sama je katanya.huhu

Cuma kali ni agak istimewanya ialah kami akan bermalam kat Penang.dan melayan karenah anak2.lagipun aku tak pernah pergi bercuti hanya dengan anak2 je tanpa mak dan maid ikut skali.maid tu biasalah...ni mak aku takde skali...rasa cam janggal la plak..Tapi takpe esok dah nak ambik mak aku ..Kali ni hanya bawak anak2 utk enjoy je.

Berada di atas Jambatan Pulau Pinang sudah....akhirnya hanya kami berlima sahaja..walaupun agak riuh rendah gakla suara anak2 yg nak kan mak aku ikut skali..yelah mana la plak anak2 aku ni berpisah dgn mak aku..asyik skali je kemana-mana..tapi kali ni tidak..hanya aku..HB dan 3 Dara Pingitan je yg ada.maka aku dah merasakan betapa penatnya aku selepas ni...hahhahha.

Ehh..ehhh betul ke aku nih..di mana perginya dagu cucuk yg org cakap kat aku dulu.hehhehhe..dah nak masuk 2 nampaknya dagu aku ni weh.adeiiiii masih tak sedar2 diri lagi ke aku nih.makan tak hengat....kesian kat badan aku yg cantik dulu2 nih..habis hancur semuanya.mcm manalah agaknya aku nak dapatkan balik badan aku cam dulu..memang dah tak merasa gamaknya kot...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Yea..yeahhhhh....masuk je Penang , suasana takdelah padat sangat..coz aku pegi pun hari Jumaat..kalau masuk hari minggu memang sendiri mau ingatla..tambah2 plak lagi time cuti sekolah mcm nih..faham2 jelah.

Aku terus ke Batu Feringgi..mencari Hotel yg dah dibooking 2 minggu yg lepas.tak sabar rasanya nak sampai kat Hotel..bestnya....

Sebelum tu aku anak beranak singgah makan tengah hari dululah.Kami makan kat depan Hotel..yelah kalau nak makan kat Hotel ramai2 camni faham2 jelah..aku kena budget nih..cuti2 gak..tapi org cam aku nih..yg takde duit nih..kenalah budget2...

Tapi yg agak menyedihkan aku nih...bila makan kat depan Hotel nih..kenapalah tuan kedai nih angkat nasi guna bekas mcm nih..Rasa cam dok kat Hospital plak anak2 aku nih..sabar jelah ye.Dahla bekas warna biru plak tu.hehhee.

Ha..makan jgn tak makan..aku tak makan nasi ayam kali nih...aku teringin bebenor nak makan nasi putih lauk gulai kari..Fuhhhh mesti tangkap leleh punya..tapi sorry lah ..aku tak sempat nak snap gambar gulai kari ni..disebabkan aku dah lapar tahap gaban...sampai je nasi terus ngap..hehe

Apa yg Dik Ya dok tunjuk nih..meh makan dulu..jap lagi kita nak check in dulu..tak sabar rasanya nak masuk Hotel nih..dan aku anak beranak akan habiskan masa kat Hotel je sepanjang masa kali nih.Semoga anak2 mummy gembira dengan Cuti-cuti Malaysia ke Penang kali ni.

2 Comments:

El-Zaffril said...

Wah... gi penang plak... bestnye kak

DatinDiaries said...

Zaffril: ah a..baru balik dr penang...entry dok Q nih....adeii