April 16, 2010

NASI ULAM BUDU..

Hurm tak sabar rasanya nak makan ni..gambar ni aku yg ambik dulu..pastu anak aku lah plak yg ambik..aku dah tak sabar nak makan Nasi Ulam Budu ni weh.

Wah...aku seronok betul bila tgk anak aku yg sorang ni makan..dia memang ikut aku la bab2 makan ni...suka makan ulam-ulaman gitu.

Adik ipar aku pun join jugak utk makan tengah hari ni...dia dan adik aku lah yg cadangkan utk makan kat sini..nampaknya lepas ni aku akan selalu singgah kat sini jelah.

Kawan aku Zietie dan suaminya Fizie juga ada..sama2 menjamu selera di Restoran Ukir Taman Orkid, Pengkalan Chepa.

Ni lah dia adik lelaki aku yg no 2...

Jom balik dululah....perut pun dah membutal jah ni sero weh...kenyang yg teramat sangat...kalau jumpa Nasi Ulam Budu DIET pasti akan HANCUR..tak jumpa pun diet memang dah hancur pun..alasan aku je nih..hahahhahhaa..










Fuh dah lama rasanya aku nak makan Nasi Ulam Budu ni weh.dan dah lama jugak aku nak cuba makan nasi ulam kat Taman Orkid Jalan Pengkalan Chepa nih.asyik lalu depan kedai je..tak pernah nak singgah pun....tapi kalau kat cawangannya kat Kampung Kraftangan tu selalu la aku bawak mak dan anak2 pegi.tempat ni kira owner yg sama gakla..cuma dilain tempat jelah.tauke Restaurant ni Cikgu..dah la jadi Cikgu lagi..ada business kedai makan plak tu....kedai makan plak memang agak tersohor gakla kat Kelantan nih..sebut je nak makan Nasi Ulam Cikgu semuanya org kenal la.memang bestla kalau dapat makan kat sini..coz memang mcm2 ulam yg ada..cakap je nak ulam apa..semuanya ada..lauk pauk plak punyalah banyak..pilih je nak makan lauk jenis apa...budu plak memang best...budu tempayan ..memang best..bukan mulut tempayan tau tapi budu tempayan.



Akhirnya dapat jugaklah aku merasa makan Nasi Ulam kat Taman Orkid ni..lain kali pasti aku akan singgah lagi.lagipun dekat gak la dgn umah aku..nak pegi umah aku memang kena lalu tempat ni jugak.hari ni aku blh sampai kat sini coz adik lelaki aku punya pasal la..dia lah yg cadangkan utk makan Nasi Ulam kat sini..kalau dia tak cadangkan memang confirmlah aku tak merasa lagi makan kat sini.bukan tak boleh singgah pun..cuma malas nak singgah je.huhuhu..tapi bila dah makan kat sini..nampaknya lepas ni rajinlah aku bawak mak dan anak2 makan kat sini lepas ni.


Jom layan....cuma gambar tak banyak sangat lah ye..sampaikan gambar aku pun takde dalam entry ni..bukan apa..aku dok syok sangat layan Nasi Ulam Budu..sampaikan tak ingat nak ambik gambar2 ni semua.....segala gambar yg ada ni anak aku kakak lah yg tolong ambik kan.hurmmmmmmm...slurpppp..


0 Comments: