April 15, 2010

NAK AMBIK LESEN..

Sementara menunggu kereta siap di cuci..apa kata layan 2 biji telur separuh masak dulu..heh heh heh..

Sebelum nak balik umah..aku singgah kat Sekolah Memandu KotaRaya dulu..tanya apa2 yg patut.

Dan ini serba sedikit bayaran utk ambik lesen B Full utk di kongsi bersama

Hurmmmmm..insya'allah lulus lah tu nanti..hehhehhehee.....agaknyalah..










Hari ni aku sempat la pi cuci kereta kesayangan aku ni.nampak cam kotor sangat2.yg menemani aku sudah pasti anak dan mak aku lah.hehhehhee..mereka semua adalah peneman setia aku sekarang.kemana-mana saja aku pergi pasti akan ada mereka.lepas cuci kereta barulah aku pi ambik kembar sekolah plak.dan hari ni memang banyak benda yg nak kena aku lakukan.salah satunya adalah nak pegi kat Sekolah Memandu nak pi ambik lesen.hik hik hik...baru nak ambik lesen ke..hurmmmm..


Tiba -tiba je plak aku teringin sangat nak ambik lesen motor.lepas satu..satu penyakit baru yg datang.sekarang ni mood nak ambik lesen motor plak.huhuhu..nak bawak motor konon...boleh ke tak aku nak balance kan badan aku yg cute miut nih nak naik motor..hhehhee..kereta takpelah tayar 4...senang..ni tayar 2 mcm manalah aku nak balance kan badan aku ni.adeiii...tapi minat ni datang secara tiba2 je..bukannya aku nak beli motor besar atau kecik pun..hanya sekadar nak ambik lesen dulu.yelah tak salah kan kalau ambik lesen walau motor takde.hehhehe.bila aku fikirkan balik memang takut jugak aku nak ambik lesen motor nih..buatnya motor terbalik..aku jatuh ke apa ke..habisla lengan ..kaki dan yg paling aku takut skali..kot2 ada parut kat muka..tu je..tapi kenapalah minat ni mai di usia2 muda begini.huhuhu.


petang ni jugak aku pi kat Sekolah Memandu KotaRaya kat Padang Tembak..tanya apa2 yg patut..berapa harganya dan sebagainya..bila masa dapat lesen dan macam2lah soalan aku.sampai aku puashatilah aku akan tanya org tu.selagi aku tak paham selagi tulah aku akan tanya...org tu nak bosan ke apa ke..peduli apa aku..dah dibayar gaji dok kat kerusi bahagian PERTANYAAN..so kena layanlah setiap soalan customer ..betul tak.hehhee..


dan ini ada serba sedikit pasal nak ambik lesen B Full:-

Kursus Asas Teori Peringkat 1 ( Bengkel 3 jam )
- boleh pilih nak hari apa dalam 1 minggu tu...hanya 1 kali seminggu je .bayaran plak dalam RM210 utk Bengkel


Untuk Proses Lesen L
- Ni plak bab nak buat bayaran bagi proses JPJ kena bawak gambarlah nak letak kat lesen tu, bayarannya plak dalam RM35


Latihan Amali Peringkat 2 ( 8 jam )
- ni yg best ni nak kena jalani latihan amali selama 8 jam.dan akan diberi jadual secara detail nanti.untuk bab ni plak bayaran di kenakan sebanyak RM200


dan seterusnya tibalah masanya utk ujian..bagi tarikh utk ujian tu akan ditentukan oleh JPJ ..ni yg buat aku suspen sangat ni...adeiiii...tapi best jugakkan kalau dapat belajar.tak salah kalau nak belajar. motor ada atau takde..tu tak kisah..yg penting aku kena belajar dan dapatkan jugak lesen Motor B Full..hehhehhe..tu pun kalau dapat..hehheee.


2 Comments:

TayarGolek.Com said...

cayalah..! takpe amik lesen dulu pon ok..dah ade lesen nnti baru pikir nak amik motor aper. Yang ade amik moto dulu baru amik lesen..tu semua tak kisah as long as ade target.

Kalo tak pernah langsung bawak moto..blh le request blaja lebih masa..

ape2 pon..gud luck!!

DatinDiaries said...

TayarGolek: huhuhuhuhu..tak tahu la mcm mana..tapi kan kalau org pompuan motor apa yg cantik kalau i bawak.hehhee

kalau tak...i beli basikal jelah...