December 21, 2009

CHECK IN - HOTEL HELANG

Sampai di Hotel Helang terus check in...tu pun dah lewat...pukul 6.00 ptg baru check in..hurmm

Landing baik dari anak2 tersayang.....kerusi ni cantik betul...nampak cam klasik pun ada jugak..

Anak2 sempat lagi posing kat depan Burung Helang di Lobby Hotel

Bilik yg cukup besar..dan kami dok dlm bilik semua skali...setiap 1 katil muat 3 org..

tepi tingkap tu plak ada tilam...dan kat sini blh muat 2 org...bilik memang cukup besar dan selesa..maid aku tidur kat sini, cuma kena mintak bantal lebih jelah..tu pun kalau ada..coz semua bilik dah penuh.

memang puashatilah..lain kali kalau kami ke Langkawi..memang Hotel Helang masuk dalam senarai kami..lagipun harganya memang berpatutan.

Bilik air yg cukup luas dan selesa....cuma sinki Glass tu je ..dia org tulis kena hati2...coz hanrag sinki tu 2K..huhuhuhu..

Alahai Dik Ya posing cantik nampak....walaupun penat dan lapar...tapi masih tetap bagi pose yg menarik utk mummy...dia org memang suka dok kat situ..bukannya apa....aku punya bilik bilik ni view dia terus ke Airport...asal nampak Flight je..dia org cakap ha..tu Awan Damia..huhuhu....Hotel Helang ni memang bersebelahan dgn Airport..walaupun jauh Hotel ni...tapi bagi aku kedudukannya memang amat strategik...coz di tgh2..senang utk aku menghala ke tempat2 yg menrik ..

Setelah sekian lama aku dan anak2 berada kat Jeti Langkawi ...coz dok menunggu kereta yg nak di sewa tu..dah tahu janji awal2 tu sediakan jelah..bukan org mintak FREE pun..org nak bayarla..kalau takde bagitaula awal2 takde..ni cakap kereta ada...call lagi kata jap lagi kereta sampai....
samapikan 3 jam lebih aku dan anak2 dok menunggu..sape yg tak geram kan..tapi apa pun sabar jelah...nak buat mcm mana..nak tak nak memang kena sabar..kalau nak marah pun takde guna..cuma lain kali JANGAN HARAP la aku nak berurusan dgn org tu lagi ..dah serik rasanya aku nak menunggu berjam-jam lamanya..dah rugi masa aku..dah la datang hanya 2 hari..mana nak sempat esok 1 hari kami nak berjalan ke semua tempat.aku memang tak kisah pun..cuma hanya nak bawak anak2 je..

Kami menginap kat Hotel Helang.dan kami semua tinggal dalam 1 bilik.kami ambik bilik Deluxe Queen..biliknya memang luas yg amat.kalau duduk 10 org pun muat..hehe...lagipun blhlah budget2 sikit ..hehhhee...lagi best apa dok dgn anak2..riuh rendah di buatnya dalam bilik tu..tapi anak2 aku memang dah tahu perangai aku yg sememangnya tak sukakan pada keadaan yg berselerak..so pandai2lah dia org buat.kalau anda ada anak2 ramai , tak payahla nak ambik 2 bilik....ambik 1 bilik yg Deluxe Queen pun dah cukup...katil besar ada 2...manakala kat tepi tingkap tu ada cam tilam utk duduk2 la....nak tido kat atas tu 2 org pun muat.memang puashatilah...lain kali kalau ada rezeki utk ke Langkawi lagi , sudah pasti aku akan memilih HOTEL HELANG utk tempat penginapan aku..yelah nak dok kat Resort yg mahal2..tak mampu den..hehhhe.staff2 kat sini pun memang baik dan peramah orgnya ...terutama skali En Nizam (H&R) dia org memang baik dan peramah orgnya..cara layanannya bagus membuatkan kita betul2 selesa...

Seperti yg aku katakan, kata nak hantar kereta jam 8.00 mlm.kami anak beranak memang dah lapar tahap gaban giler tunggu kereta sampai..last skali dia call kalau nak kereta..blhla ambik Kancil...huhuhu...sabar jelah..mana lah nak buat aku semua skali 7 org...mcm sardin lah ..memang menyakitkan hati aku..dah pukul 9.00 malam ni kami belum makan apa2 lagi dari tengah hari tadi sampai ke malam.nak tak nak sementara HB aku dok melayan karenah org tu yg ntah apa2..aku call je Reception kat Hotel tu..tanya KERETA utk disewa kan senang..takde maknanya nak harapkan org yg nak buat business mcm tu.aku bercakap dgn En Nizam..dan dialah yg uruskan semuanya...lega rasanya coz dalam masa 10 minit lagi kereta akan sampai...akhirnya..nasib baik ada..aku bukan nak kereta besar2 cam gajah..cuma cukuplah anak beranak aku dan nak kan keselesaan je.

ps: satu pengalaman yg amat bernilai..di mana kesabaran aku di uji senantiasa...