December 24, 2009

BURNT RICE..

Pasembur pun ada jugak..tapi tak bleh lawan pasembur penang mari.....hehhehe

Cendul pulut yg memang sedap yg amat sangat....pulutnya yg best sangat2...kalau aku ke Langkawi lagi..aku akan pastikan makan cendol ada dalam senarai ..

Asyik makan Laksa je masa kat Langkawi, tambah2 plak aku ni memang peminat Laksa..so apa lagi......pucuk di cita ulam mendatanglah ye...

tgh lapar ni...sabar ye..hehhehhehe..tenang je makan kat sini...angin pun kuat jugak..dah la makanan pun sedap..

Lepas makan aku singgah kat Burnt Rice jap..rumah antik tu semakin hari semakin cantik..yelah mesti akan bertambah cantik coz semua pelancong yg datang sudah pasti akan masuk ke dalam kawasan rumah nya.

dan ini adalah kawasan beras terbakar..dah di pagar kawasan ini..

sedikit information pasal Burnt Rice...

dan inilah dia rupa beras terbakat yg berada di dalam kotak bercermin itu..

giliran mak aku plak shopping..aku bercadang nak beli baju utk mak tersayang..

Banner tu kena baiki ....huhuhuhu.......tak tahu apa yg menarik kat sini..cuma blhlah kalau kita nak tgk apa yg berlaku dan rupa beras terbakar.serta membaca sedikit sejarah pasal kejadian itu..

tada..mak aku dah dapat baju yg di ingininya....utk pakai dok kat rumah , baju ni memang selesa...lagipun bila pakai tak panas..kainnya memang lembut..

jom, kita balik....dah tiba masanya kami nak kena hantar kereta yg di sewa nih..

Alahai anak2 mummy, masih buat 'catwalk' lagi ke..huhuhuhu













Lepas dah settle bab2 kat Hotel, aku dan keluarga terus je bergerak ke apa ntah namanya..cuma yg blh aku bagitau adalah kawasan gerai tu kat tepi laut dan dekat je dgn pagar Airport...kira jalan pantai nak menuju ke Pantai Cenang la.dulu dah pernah makan kat sini..lama jugaklah dia org meniaga kat sini..semuanya anak2 muda yg meniaga, bagus betul dia org ni..muda2 dah pandai meniaga.aku pun nak meniaga jugaklah..tapi modal plak tarak.....meniaga air liur jelah dapat...huhuhuhu..


sedap betul aku makan Laksa dan pulut cendul..pasembur memang tak sedap sangat...cuma Laksa dan cendul memang meletup.lepas je kami menjamu selera dgn begitu meriah skali kat gerai tu, aku terus ke Burnt Rice..HB aku nak sangat pegi kat sana, tapi aku dah bagitau takde yg menarik pun kat sana..huhuhu..cuma kalau nak shopping lagi kat sana tu blh la..tapi benda yg sama gakla kalau nak shopping pun, lagipun aku datang bukan nak shopping pun juz nak bercuti je...sambil2 tu ada la jugak beli barang2 yg perlu.

tapi kan saje je nak kongsi sikit, kenapa kat Burnt Rice tu kurang menarik sangatla...sepatutnya tempat yg bersejarah mcm tu kenala ada yg lebih menarik..cuma ada pagar yg di dalam pagar tu di tumbuhi rumput2 bagai, dan sedikit beras yg terbakar di pamerkan di dalam kotak bercermin je..hurmmmm...cuma masuk kat dalam tu tgk beras yg terbakar dalam kotak cermin tu jelah...cuma nak masuk ke dalam kawasan beras terbakar tu..adalah beberapa tempat utk membeli belah sikit..mcm2 yg ada kat situ..minyak gamat dan mcm2 lagi lah...aku hanya belikan baju utk mak aku je....lepas ni aku akan terus pi Airport utk hantar kereta yg di sewa dan seterusnya akan ke jeti utk bertolak balik ke KL..


0 Comments: